شناسهٔ خبر: 67284885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

۶۶ دانش آموز برگزیده پویش «شهید من» در قم تجلیل شدند

آیین تجلیل از ۶۶ دانش آموز برگزیده دومین پویش «شهید من» همزمان با ایامه دهه ولایت و امامت، در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین تجلیل از ۶۶ دانش آموز برگزیده دومین پویش «شهید من» با حضورمسئولانی از استانداری، سپاه استان، آموزش و پرورش و بنیاد شهید قم در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام محمد نارویی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان قم طی سخنانی اظهار داشت: پویش «شهید من» سال گذشته بین مدارس شاهد قم برگزار شد، اما در دومین پویش، تمامی مدارس استان مشارکت داشتند.

وی افزود: از بین حدود ۷۰۰ نامه دانش آموزان مدارس سطح استان قم به شهید مورد انتخاب خود، نامه ۶۶ دانش آموز برگزیده شد.

در ادامه، سید‌محمد نبویان معاون برنامه‌ریزی امور آموزشی و پرورشی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، در سخنانی با تقدیر از همکاری و همت دو مجموعه آموزش و پرورش و بنیاد شهید قم در اجرای پویش «شهید من» عنوان کرد: این پویش یکی از برنامه‌های بسیار خوب و تاثیر گذار در راستای توسعه وترویج فرهنگ ایثاروشهادت در بین دانش آموزان است.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان بالا‌ترین همت خود را در جهت توسعه و گسترش ارزش‌های اسلامی بویژه شهدا قرار داده است، عنوان کرد: مدارس قم طی دو سال بیش از ۳۶۰۰ یادواره شهدا برگزار کردند.

وی ابا اشاره به اهمیت حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب کاندیدای اصلح افزود: هر کسی به عنوان یک ستاد انتخاباتی در جهت ترویج و ترغیب حضور دیگران برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح عمل کند.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با قدر دانی از برگزاری پویش شهید من عنوان کرد: عده‌ای از مجاهدان فی سبیل الله طبق آیه قرآن کریم به شهادت می‌رسند و عده‌ای دیگر در انتظارند.

وی افزود: ارتباط بین این دو گروه همواره برقرار است و دغدغه شهیدان عزیز ما بخصوص شهید جمهور این است که مردم پشتیبان و حامی نظام اسلامی باشند و با حضور پرشور و شعور در میدان انتخابات حماسه آفرینی کنند.

در همایش فوق، دانش آموزان حانیه نجف زاده از آموزشگاه غیردولتی آیت الله بهجت ناحیه ۳، زینب محمدی از مدرسه شاهد رضویان ناحیه یک و امیرعلی شابرم از مدرسه شاهد نورعلم ناحیه یک، متن‌های خود را در مورد شهیدان مجید رساپور، حسن جعفری و سید کاظم رضوی خاوه قرائت کردند.

همچنین سعید عباسی مدیر مدرسه شاهد گلدوست، مریم ملالو مدیر شاهد هندویان، اعظم امیری مدیر مدرسه حاج محمد لسانی و فهیمه سادات میرمهدی مدرسه کرباسی به لحاظ تشویق به حضور بیشترین دانش آموز در پویش شهید من، مورد تجلیل قرار گرفتند.

اجرای سرود دانش آموزی بخشی از این همایش بود؛ در پایان، از ۶۶ دانش آموز مدارس قم که در پویش شهید من برگزیده شده بودند، با اهداء لوح تقدیر و هدیه ۵ میلیون ریالی تجلیل شد.

شرکت کنندگان در این همایش، همچنین با عطرافشانی و گلباران مزار تعدادی از شهدای والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

در همایش تجلیل از برگزیدگان دومین پویش شهید من، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، هادی بادینلو معاون فرهنگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و جمعی از اولیاء دانش آموزان منتخب نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما