شناسهٔ خبر: 67284881 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان:

اسلام برای جسم و روح انسان برنامه دارد

اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اسلام هم برای جسم و هم برای روح انسان برنامه دارد و جسم باید استعدادهای خودش را پرورش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در مسجد مسجد باب الجواد ادامه جلسات آثار شهید مطهری از کتاب تعلیم و تربیت، گفت: امتحان و آزمون انسان‌ها یکی از راه‌های تربیت است.

وی با اشاره به اینکه خلوص انسان در امتحان مشخص می‌شود، گفت: شهید مطهری می‌فرماید، تعلیم فقط آموزش نیست و آموزش تنها نیمی از است و نیم دیگر آن یاد دادن تفکر است، از این رو باید به بچه‌ها یاد داد برای هر کاری فکر کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به برخی راهکار‌های شهید مطهری برای برای قدرت تفکر، اظهار داشت: عقل بچه‌ها باید عقلِ غربالگر باشد تا بتواند نقّادی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه عقل باید عاقبت اندیش باشد، ادامه داد: عقل باید به نتیجه کار فکر کند و از رسوم اجتماعی تاثیر پذیری نداشته باشد و تحت تأثیر قضاوت دیگران نباشد باشد و با علم همراه و با روح علمی توام باشد.

وی به تفاوت‌های بین صنعت و تربیت از دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد و گفت: صنعتگر در صنعت، یک سری اجزاء را با برش دادن و طراحی و اتصال با یکدیگر محصول جدیدی را می‌سازد که این فرایند تربیت نیست، بلکه تربیت این است که ما بتوانیم استعدادی را از حالت قوه به فعل برسانیم تا استعداد را شکوفا شود.

نماِنینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش شهید مطهری مبنی بر اینکه تربیت و پرورش استعداد در جسم و روح ما وجود دارد، اظهار داشت: اسلام هم برای جسم و هم برای روح انسان برنامه دارد و جسم باید استعداد‌های خودش را پرورش دهد.

به گفته وی تن پروری در اسلام ممنوع است، اما پرداختن به فعالیت‌های ورزشی عالی است، از این رهبر معظم معظم انقلاب می‌فرماید، ورزش برای جسم مفید و برای سالمندان واجب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه اسلام با پرورش جسم در مسیر صحیح آن موافق است، گفت:: شهید مطهری برای پرورش و تقویت روح چندین راهکار دارد که یکی از این رهکارها، تربیت و امتحان است و در امتحان‌ها است که اعیار انسان‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر ما هم در امتحان‌های سنگین الهی از جمله در امتحان ذبیح الله که مادران شهدا این امتحان را داده اند و ملت ما بخاطر روحیه شهادت طلبی از خدا این پاداش را گرفته اند و خداوند نیز حکومت اسلامی را به ما هدیه داده است./۱۳۰۷/

نظر شما