شناسهٔ خبر: 67284661 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سرمربی کانادا: می‌دانم چطور مسی را متوقف کنم

جسی مارش، سرمربی تیم ملی کانادا، اذعان کرد که کنترل لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتین در رقابت‌های کوپا آمریکا، چالشی «منحصربه‌فرد» برای تیم او ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین، مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمریکا، با داشتن مسی، برنده هشت توپ طلا، خود را برای افتتاحیه این رقابت‌ها در سال 2024 آماده می‌کند. حریف آن‌ها تیم ملی کاناداست که هدایت آن برعهده جسی مارش، مربی آمریکایی، قرار دارد.

مارش، سرمربی سابق لیدز یونایتد، در مورد چگونگی مهار تهدید آشکار مسی، اسطوره فوتبال جهان، که به دنبال کسب افتخار دیگری است، گفت: «مسی فقط به خاطر کیفیت بازی‌اش چالش بزرگی است، بلکه به خاطر تحرک فوق‌العاده‌اش در زمین. او در تمام طول بازی در یک نقطه ثابت نمی‌ماند و با زیرکی تمام، در فضاهای خالی ظاهر می‌شود. هر زمان که توپ به پایش می‌رسد، می‌تواند موقعیت‌های خطرناکی خلق کند و اعتماد به نفس، آرامش و کیفیت را برای تیمش به ارمغان بیاورد. این ویژگی‌ها او را به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل کرده است. بنابراین، باید راهکارهای مشخصی برای مهار او داشته باشیم، اما کلید اصلی این است که همواره مراقب تحرکات او باشیم و اجازه ندهیم او در فضاهای آزاد صاحب توپ شود. ما باید فضاها را تنگ کنیم و کار را برای او سخت‌تر سازیم.»

2045774

مارش پیش از این، زمانی که سرمربی لایپزیش بود، در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن با مسی روبرو شده است. او اشاره کرد که چندین ترفند تاکتیکی برای این دیدار در آستین دارد: «چند بار مقابل او مربیگری کرده‌ام و در برخی موارد هم موفق بوده‌ام، اما او همیشه راهی برای درخشیدن پیدا می‌کند. ما آماده‌ایم، اما می‌دانیم که بازی سختی پیش رو داریم.»

کانادا و آرژانتین در ورزشگاه مرسدس-بنز در آتلانتا، ورزشگاه خانگی تیم‌های لیگ ملی فوتبال آمریکا و لیگ برتر فوتبال آمریکا، به مصاف هم خواهند رفت. هر دو تیم با انگیزه صعود از گروه A که تنها دو سهمیه برای مرحله یک‌چهارم نهایی دارد، پا به میدان می‌گذارند.

نظر شما