شناسهٔ خبر: 67284611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه چادگان:

مشارکت بالا در انتخابات امنیت‌آور است

امام جمعه چادگان گفت: مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری، امنیت‌آور است؛ وقتی دشمنان ما شاهد مشارکت بالا باشند مایوس خواهند شد و مردم به مثابه پشتوانه‌ای برای نظام هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محمود بنی‌جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان درباره اهمیت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات از جنبه‌های متعدد داخلی و خارجی دارای اهمیت است که در جنبه ملی و داخلی نشان از مشروعیت نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: نظام ما، جمهوری اسلامی است و جمهوریت آن زمانی محقق می‌شود که مردم در انتخابات شرکت کنند و در انتخاب رئیس‌جمهور خود نظر بدهند که مشروعیت و مقبولیت نظام در گرو مقبولیت بالا است.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: انتخابات در کشور ما نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم از مهم‌ترین مسئله کشور یعنی شورای خبرگان رهبری تا شورای روستاها، حق انتخاب دارند که تجلی دموکراسی است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین امور کشور است که باعث انسجام ملی می‌شود و تقویت پایه‌های نظام را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت جنبه‌های بین‌المللی انتخابات ایران، افزود: چشم تمام سیاستمداران دنیا، به انتخابات ریاست جمهوری ایران است و جبهه مقاومت چشم امیدی به این انتخاب دارد و در طرف دیگر هم دشمنان ما قرار دارند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: شورای حکام آژانس بین‌المللی، دقیقاً بعد از شهادت دکتر رئیسی بیانیه‌ای صادر کرد که تهدیدآمیز بود و به خیال خود می‌خواهد برای انتخابات ایران خط مشی دهد و مؤثر باشد که این امر باطل است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی با اشاره به لزوم انتخاب فرد اصلح گفت: کشور ما نه تنها در منطقه تأثیرگذار است، بلکه معادلات جهانی هم به ایران مربوط است که امروزه کشورها در سطح دنیا بدون در نظر گرفتن ایران، نمی‌توانند تصمیم‌ گیری کنند.

وی اضافه کرد: کشور ما در منطقه مهمی از جغرافیا قرار دارد که تنگه هرمز و باب المندب واقع شده و از نظر کشتی‌رانی و سایر امور اهمیت بالایی دارد و نقش‌آفرین است و از این نظر انتخابات ما برای دنیا مهم است.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری، امنیت‌آور است؛ وقتی دشمنان ما شاهد مشارکت بالا باشند مأیوس خواهند شد، زیرا مردم به مثابه پشتوانه‌ای برای نظام هستند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه اضافه کرد: قدرت و جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای کشور ما را ارتقا می‌بخشد، قدرت چانه‌زنی رئیس‌جمهور بعدی را بالا می‌برد و می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند.

وی با اشاره‌ای به سخنان رهبری افزود: اصل اول در انتخابات، مشارکت بالا است چون مشارکت حد اکثری آثار بسیار خوبی در جهان ایجاد و قدرت ایران را فزون‌تر می‌کند.

امام جمعه چادگان بیان کرد: در جمهوری اسلامی هر فردی حق انتخاب در سرنوشت سیاسی کشور دارد که برای نسل‌های آینده ما هم مؤثر است و افراد باید از این حق خود به خوبی استفاده کنند و بدانند که این انتخاب در آینده کشور تأثیر دارد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: این انتخاب حق هرکدام از شهروندان است که در این راستا از تمامی مردم و خصوصاً نسل جوان و رأی اولی‌ها دعوت می‌کنم در این انتخابات مشارکت با شکوهی داشته باشند.

نظر شما