شناسهٔ خبر: 67284174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آسیب جدی آتش‌سوزی به جنگل‌های ‌دهبکری‌/ علت ‌چه بود؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در آتش‌سوزی‌های اخیر عامل انسانی باعث وقوع حریق بود و آسیب جدی به جنگل‌های بنه منطقه دهبکری وارد شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد چندین فقره آتش‌‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع استان کرمان بودیم، اظهار داشت: بیش از 95 درصد حریق‌های جنگل و مراتع به وسیله عوامل انسانی است و در آتش‌سوزی‌های اخیر نیز عامل انسانی باعث وقوع آتش‌سوزی شده است.

وی با اشاره به آتش‌‌سوزی که در اراضی دهبکری به وقوع پوست، گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که یکی از کشاورزان منطقه در  محدوده اراضی کشاورزی خود که در مجاورت جنگل‌های ما قرار داشت، اقدام به آتش زدن پسماندهای کشاورزی کرده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه این آتش فراگیر شده و به جنگل‌های ما هم آسیب رسانده بود، افزود: در این حادثه نزدیک به 6 هکتار از اراضی جنگلی ما را دچار آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته هم گردشگران در منطقه دهبکری اقدام به روشن کردن آتش کرده و متاسفانه در هنگام رفتن آتش را رها کرده بودند، گفت: این سهل‌انگاری باعث آسیب جدی به جنگل‌های بنه این منطقه شده است.

ابوالحسنی با بیان اینکه برای تولید یک اصله درخت بنه در نهالستان دو تا سه سال طول می‌کشد تا بتوان این نهال را به عرصه منابع طبیعی منتقل کنیم، افزود: در چنین حوادثی شاهد هستیم که با یک کوتاهی به راحتی یک عرصه جنگلی بنه چند صد ساله را از دست می‌دهیم.

وی گفت: درخواست داریم مردم در زمان حضور خود در عرصه‌های منابع طبیعی از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش حتماً پس از اتمام کار از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/511/

نظر شما