شناسهٔ خبر: 67284045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هوای گرم و بارش‌های رگباری در گیلان

خبرگزاری ایرنا

 کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی غالبا پایدار و استقرار توده هوای گرم و مرطوب در گیلان بوده، اما بارش‌های رگباری از امروز تا اواسط هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رضا باقری روز پنجشنبه اظهار کرد: بر این اساس تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی پایدار و در برخی مناطق گیلان مه صبحگاهی پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: بر اساس الگو‌های هواشناسی طی امروز تا اواسط هفته آینده گاهی به دلیل شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی ضمن افزایش ابر در برخی مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد به ویژه در (ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی شدید) و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده که برای وضعیت هشدار صادر شد.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: با توجه به بارش‌های رگباری گاهی شدید در استان ضروریست تا تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی اعم از مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های شالیزاری انجام شود.

وی بیان کرد: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در محور‌های کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق از نکات مورد تاکید است.

وی بیان کرد: دیلمان با ۱۳ درجه سلسیوس کمترین و منجیل با ۳۷ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند و دمای فعلی رشت حدود ۳۰ درجه و رطوبت ۶۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا از امروز تا یکشنبه هفته آینده با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا قسمتی ابری است.

برچسب‌ها:

نظر شما