شناسهٔ خبر: 67283980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

معضلات شورای حل اختلاف کارگری و کارفرمایی فارس مرتفع شود

زهرا عسگری

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه معضلات شورای حل اختلاف کارگر و کارفرمایی فراتر از تصور شده است، خواستار رفع شدن این معضلات شد.

صاحب‌خبر -

محمدصادق حمیدیان امروز، ۳۱ خردادماه در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: در حال حاضر ۶ شورای حل اختلاف در سطح استان وجود دارد که زیر نظر دادگستری اداره نمی‌شوند از جمله شورای حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، شورای حل اختلاف تامین اجتماعی، شورای حل اختلاف املاک و شورای حل اختلاف مالیاتی که مستقل عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه معضلات شورای حل اختلاف کارگر و کارفرمایی فراتر از تصور شده است، افزود: در رابطه با شورای حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، بعضا کارفرمایان با مراجعه به اداره کار متوجه می‌شوند که آرایی منطبق بر تعدادی ابلاغ صادر شده که مشخص نیست به دست کارفرما یا کارگر رسیده است یا خیر.

حمیدیان اظهار کرد: نسبت به سال گذشته مشکلات اندکی بهتر شده است اما موضوع این است که بتوان موارد مربوط به عدم ابلاغ به کارفرما پیشگیری شود تا اختلافات کمتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه کارفرمایان و کارگران هر دو قشر شاکی از نحوه عملکرد این شوراها هستند، اضافه کرد: این درحالی است که به جای اینکه کارفرمایان به دنبال ابلاغ رای باشند، شورای اسلامی کار در محل واحد خود تشکیل دهند تا مشکلات کمتر شود و موارد به مراجع قضایی کشیده نشود.

وی ادامه داد: وزارت کار سامانه جامع روابط کار دارد که دعوتنامه‌ها و ابلاغ‌ها از طریق این سامانه باید انجام شود. در برخی موارد یا سامانه یا ابلاغ مشکل دارد. اداره‌کل شیراز از طریق دادگستری و سامانه ثنا اقدام می‌کند و برای اطمینان از اینکه کارگر و کارفرما به موقع از ابلاغات مطلع شود، ابلاغ از طریق سامانه ثنا اقدامی خوبی است.

حمیدیان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های دستور کار هیئت‌ها بیش از ۵۰ درصد کاهش وجود داشته است، افزود: شوراهای سازش در برخی واحدها راه‌اندازی شد که بسیار اقدام موثری است.

انتهای پیام

نظر شما