شناسهٔ خبر: 67283954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

یک فرانسوی متهم به سوء قصد علیه نماینده اسپانیا و مظنون به همکاری با ایران در هلند بازداشت شد

پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک فرانسوی تونسی‌تبار ۳۸ ساله که متهم به سوءقصد علیه «الخاندرو ویدال کوئادراس»، رهبر سابق حزب مردم اسپانیا بود در هلند بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  یورونیوز نوشت: پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک فرانسوی تونسی‌تبار ۳۸ ساله که متهم به سوءقصد علیه «الخاندرو ویدال کوئادراس»، رهبر سابق حزب مردم اسپانیا بود در هلند بازداشت شد.

بر اساس گزارش پلیس اسپانیا، محرز عیاری ششمین مظنونی است که در رابطه با سوءقصد علیه این نماینده راست افراطی اسپانیا در اوایل نوامبر بازداشت شده است. پیشتر یک ونزوئلایی، یک زن بریتانیایی، دو اسپانیایی و یک زن هندی در رابطه با پرونده سوءقصد به این سیاستمدار راست افراطی بازداشت شده بودند.

بازداشت این متهم که در فرانسه نیز سابقه جنایی دارد بر اساس حکم بین‌المللی دستگیری توسط دادگاه اسپانیا انجام شده است. پلیس اسپانیا با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته منطقه، این فرد را شناسایی کرده بود.

الخاندرو ویدال کوئادراس، نایب رئیس سابق پارلمان اروپا و بنیانگذار سابق حزب راست افراطی «ووکس» که به مخالفان حکومت ایران بسیار نزدیک است، تهران را به دست داشتن در این سوءقصد متهم کرد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما