شناسهٔ خبر: 67283819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام ودستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:

قاضی زاده هاشمی قصد کناره گیری ندارد

کرمانشاه- قائم مقام ودستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی قصد کناره گیری ندارد، گفت: طبق شواهد تصمیمی برای اجماع بر سر یک کاندیدا نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سهیل کیارش ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه با اشاره به روند برگزاری انتخابات و چگونگی مناظرات طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: در سال‌های اخیر روند انتخابات به سمت و سویی با عنوان ۲ گانه‌های کاذب و غیر ضروری پیش رفته و این امر در این دوره از انتخابات با شدت بیشتری در حال مطرح شدن است.

وی افزود: این ۲ گانه‌های رایج توسط افرادی در پشت پرده و با هدف دست‌یابی به اهداف مورد نظر خود به راه افتاده که شامل ۲ گانه‌های کارنامه و برنامه، گفتمان و عمل و یا دوگانه‌های جزئی و فرعی‌تری همچون حجاب و کشف حجاب یا گشت ارشاد و عدم گشت ارشاد است و بین طیف‌های انقلابی و غیر انقلابی مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

قائم‌مقام و دستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ابراز تأسف نسبت به توجه جدی گزینه‌های نزدیک به جریان انقلاب به ۲ گانه‌های کاذب، تصریح کرد: از همین رو ۲ طیف معتقد به انقلاب در ۲ طرف این ۲ گانه‌های کاذب قرار گرفته‌اند که یکی معتقد است رئیس‌جمهور به تسلط گفتمانی مبتنی بر انقلاب و برنامه‌ای در درجات عالی نیازی نداشته بلکه یک کارنامه اجرایی برای ریاست جمهوری و مدیریت تیم اجرایی کافی است.

کیارش ادامه داد: همچنین در مقابل طیفی دیگر بر خلاف طیف قبلی معتقد است که رئیس‌جمهور به تجربه مدیریتی و اجرایی نیازی ندارد بلکه در جایگاه یک مدیر عالی و استراتژیک کشور همین که فهم استراتژیک از مسائل کشور و تجربه اداره تیم مدیریتی خود را داشته باشد کفایت می‌کند.

وی به یکی دیگر از ۲ گانه‌های قدیمی تاکید کرد و گفت: مذاکره و عدم مذاکره ۲ گانه‌ای است که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره نخستین نیز مطرح شد که برخی از کاندیداها با مطرح کردن این مسئله بر روابط و مذاکره با غرب تاکید داشته و از این طریق قصد جمع کردن رأی و پای صندوق کشاندن مردم به هر نحوی به نفع خود را دارند.

قطبی سازی و ایجاد ۲ کانه‌های کاذب اقدامی مخرب در فرایندی انتخابات

قائم‌مقام و دستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: از سوی دیگر تعدادی از کاندیداها در زمینه مذاکرات با غرب معتقدند که تنها راه حل رفع مشکلات کشور تنها از طریق اصلاح و رفع مشکل با دشمن است چراکه هیچ کاری در داخل نمی‌توانیم انجام دهیم.

کیارش در ادامه به بیان ۲قطبی‌ها و ۲ گانه‌های کاذب از سوی برخی احزاب و جریان‌های سیاسی به منظور ایجاد هجمه علیه رقیبان خود تاکید و یادآور شد: با توجه به آثار مخرب این روش و قطبی سازی‌ها باید این مسیر متوقف و باطل شود و از راه درست از طریق تبیین مسائل برای مردم شفاف سازی و ارائه راه حل داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یک رئیس جمهور باید گفتمان شفاف و قابل ارائه در چهارچوب‌های اصیل انقلاب را ارائه و در همراه با آن نیازمند برنامه و شناخت به مسائل کشور با یک تجربه مدیریتی و اجرایی است.

قائم‌مقام و دستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی این فرد را گزینه‌ای اصلح نسبت به دیگر کاندیداها خواند و بیان عدم حاشیه و ابهام در زندگی شخصی و سیاسی وی، اضافه کرد: قاضی زاده هاشمی جز معدود شخصیت‌های کشوری است که علاوه بر دارا بودن گزینه یک فرد اصلح و جوان حاشیه و ابهامی در سوابق شخصی‌اش وجود ندارند.

کیارش اذعان داشت: معاون مدیرکل بنیاد جانبازان خراسان بزرگ، رئیس علوم پزشکی سمنان، مشاور وزیر بهداشت و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه سلامت، ۱۴ سال نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۹ سال عضو کمیسیون تطبیق بودجه، ۲ دوره عضو کمیسیون تلفیق برنامه، عضو کمیسیون‌های مختلف مجلس اجتماعی، بهداشت، فرهنگی، اصل ۹۰، تلفیق بودجه، تلفیق برنامه، پنج سال عضو هیئت رئیسه مجلس، معاون رئیس‌جمهور سیزدهم و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله سوابقی است که قاضی زاده هاشمی در کارنامه خود دارد.

وی در پاسخ به انتخاب شعار قاضی زاده هاشمی مبنی بر «دولت مردم و خانواده»، اضافه کرد: در این شعار ۲ عنصر اساسی مردم و خانواده مد نظر گرفته شده که این دولت بر واگذاری مأموریت‌های دولت به مردم تمرکز ویژه داشته و مردمی سازی و واگذاری بخشی از اختیارات مربوط به مردم را برای بنای یک دولت مردمی لازم می‌داند.

قائم‌مقام و دستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یادآوری کرد: دولت مردمی و دولت خانواده از تمرکز بر رویکرد گفتمان دولت مردم آمده یعنی هر اقدام و عملکردی در این دولت بر خانواده اثر گذار خواهد بود.

کنار رفتن هر کاندید جبهه انقلاب به نفع رقیب تمام می‌شود

کیارش در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قاضی زاده هاشمی کاندیدای پوششی است و آیا قصد کناره گیری دارد، مطرح کرد: این کاندیدا بر حسب تکلیف، با برنامه‌ها و با هدف تبیین گفتمان خود به میدان انتخابات آمده است و قصد کناره گیری نداشته و همچنان تا پایان در این انتخابات همانند انتخابات سال ۱۴۰۰ باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: آنچه که در بین طرفداران جبهه انقلاب مطرح است این است که قرار است بین پنج کاندیدا راه یافته به مناظرات و انتخابات امسال قرار است به اجماع رسیده و بر یک فرد متمرکز شد اما اولاً اینکه این اقدام هیچ عقبه نداشته و تنها یک تلاش سیاسی است دوماً تاکنون هیچ تلاش برای این امر صورت نگرفته و هیچ جمع بندی برای اجماع بر سر یک کاندیدا نگرفته و شرایط و شواهد نیز نشان می‌دهد همچنین اقدامی عملیاتی نخواهد شد.

قائم‌مقام و دستیار ویژه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: کنار کشیدن هریک از کاندیداها به نفع فرد مورد نظری که اجماع بر وی صورت گرفته نخواهد بود و تمام آرای آن کاندیدا در صندوق کاندیدای همفکر نخواهد رفت بلکه در این شرایط آرا نصف خواهد شد و به صندوق رقیب انداخته کی‌شود و همین امر به پیشی گرفتن رقیب در این میدان کمک خواهد کرد.

کیارش کنار کشیدن هر یک از کاندیداها از صحنه رقابت را عاملی برای کاهش مشارکت مردمی دانست و اظهار کرد: این اقدام شایسته انتخابات نبود و طرفداران کاندیدهای انصرافی که نسبت به برنامه‌های آن شخص دلگرم و امیدوار بودند را دلسرد می‌کند اما با این شرایط و عدم اجماع بر سر یک کاندیدا احتمال خیلی زیاد انتخابات را به دور دوم می‌کشاند و کنار کشیدن هریک از کاندیداها می‌تواند به نفع رقیب آرا ۵۰ درصدی از مشارکت مردمی را رقم بزند.

نظر شما