شناسهٔ خبر: 67283767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد: با افزایش خودسرانه اجاره‌بها برخورد قانونی می‌شود

یزد- ایرنا - استاندار یزد با اشاره به تصویب قانون ساماندهی بازار زمین و اجاره بها گفت: بر این اساس میزان افزایش مجاز نرخ اجاره بها تعیین شده و در صورت بی‌توجهی به این قانون با متخلفان با جدیت برخورد حقوقی و قضایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، "مهران فاطمی در نشست شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: در راستای مقابله با تخلفات بازار زمین و اجاره بها در استان، این مصوبه شورای عالی مسکن با قدرت اجرایی خواهد شد.

وی قانون مذکور را خط‌کش و معیاری برای نرخ اجاره بها و زمین در استان برشمرد .

فاطمی در ادامه ادعاهای مطرح شده در خصوص طرح نهضت ملی مسکن را بی اساس دانست و گفت: ارائه این اطلاعات غلط در حقیقت جفا به رئیس جمهور شهید و همه کسانی است که به صورت شبانه روزی برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام ارائه شده در حوزه نهضت ملی مسکن قابل سنجش و ارزیابی است عنوان کرد: در حال حاضر کارساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد مسکونی انجام و بیش از ۵۶۰ هزار واحد در کل کشور تحویل مردم شده است.

استاندار یزد همچنین با اشاره به تایید نهایی ۵۸ هزار نفر از متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: برخی از واحدهای این طرح تحویل مردم شده و برخی نیز در حال ساخت و یا در مرحله آماده سازی زمین قرار دارد.

وی در ادامه از باز شدن مجدد سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با مصوبه شورای مسکن استان و تاییدیه وزارت راه و شهرسازی انجام شد تا پس از ثبت نام متقاضیان و طی شدن فرایند پالایش و تایید نهایی، اتصال مردم به پروژه‌ها انجام شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: پیگیری مسئله مسکن جوانان به عنوان یکی از مؤلفه‌های خط خدمت رئیس جمهور شهید و نیازهای اساسی کشور تا رسیدن به نتیجه مطلوب با قدرت ادامه خواهد یافت.

استاندار یزد با اشاره به تصویب کلیات طرح بازآفرینی شهری با عنوان پردیس فرهنگی یزد اظهار کرد: پیگیری واگذاری زمین ترمینال قدیم یزد به شهرداری از طریق مجموعه راه و شهرسازی، تهیه آلبوم شناسایی اراضی توسط شهرداری و تصویب طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ انجام خواهد شد.

فاطمی «پردیس فرهنگی یزد» را طرحی تحولی برشمرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد بازآفرینی شهری استان، شهرداری یزد اجازه خواهد داشت عملیات اجرایی این طرح را در بخش‌های تحت مالکیت خود آغاز کند.

نظر شما