شناسهٔ خبر: 67283766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جذب سرمایه‌گذار اولویت اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری است

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: جذب سرمایه‌گذار و دعوت از سفرای کشورهای خارجی برای حضور در چهارمحال و بختیاری از اولویت‌های اتاق بازرگانی در سال‌جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شهرام زارع در جلسه کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نظرات مشاوران خبره و متخصص در هر حوزه‌ای می‌تواند بسیار کارآمد و سازنده باشد، اظهار کرد: جلسات کارشناسی و مشاوران باید به صورت منظم برگزار شود و همچنین مصوبات مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی باید برای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوراک ملی و استانی ارائه دهند، عنوان کرد: مصوبات شورای گفت‌وگوی استانی باید ملی باشد تا بتوان با پیگیری آن را تبدیل به قانون و یا مصوبه هیات دولت کرد.

وی جذب سرمایه‌گذار و دعوت از سفرای کشورهای خارجی برای حضور در چهارمحال و بختیاری را از اولویت‌های اتاق بازرگانی در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیسیون تامین مالی و جذب سرمایه‌گذار در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار گرفت.

زارع افزود: در کمیسیون تامین مالی و جذب سرمایه‌گذار، باید تلاش کنیم تا برای راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد، نیمه راکد و نیمه‌تمام سرمایه‌گذار جذب کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید با کمک مشاوران اتاق بازرگانی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود، عنوان کرد: باید مشکلات کلان و چالش‌ها در استان جهت طرح در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی احصا شوند، در این حوزه مشاوران اتاق بازرگانی می‌توانند کمک کننده باشند.

صادق زارع، مشاور اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اساس مشاوره انتقاد صحیح و ارائه راهکار عملیاتی است، گفت: فرهنگ گرفتن مشاوره از متخصصان باید جا بیوفتد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ارائه خوراک به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است، بیان کرد: باید رابطه این بخش با یکدیگر تقویت شود.

زارع تاکید کرد: باید در جلسات شورای گفت‌وگو مسائل کلان مطرح شود، برخی موضوعات در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قابل حل است.

مسعود آگشته، مشاور اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در پایان با تاکید بر اینکه نظرات کارشناسی مشاوران راهگشا است، اظهار کرد: باید از این نظرات برای بهبود فضای کسب و کار استان بهره‌مند شد.

وی تاکید کرد: کمیسیون‌های اتاق بازرگانی باید برای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری خوراک مناسب تهیه کنند تا بتوانیم مصوبات قوی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان داشته باشیم.

در این جلسه اعضا نظرات کارشناسی خود را برای تقویت و ارتقای رتبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه کردند.

انتهای پیام/7540

نظر شما