شناسهٔ خبر: 67517522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

حضور پای صندوق‌ رأی دفاع از سنگر شهدا

بندرعباس- امروز حضور پای صندوق‌ رأی دفاع از سنگر شهیدان است چرا که نگاه دشمن امروز به انگشتان جوهر آلود ما دوخته شده، انگشتانی که فشار دهنده ماشه برای شلیک به قلب دشمنان ایران است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - راضیه سالاری: انقلاب اسلامی ایران یکی از برکاتی که برای ملت ایران به همراه داشت حق انتخاب و دخیل شدن مردم در سرنوشت‌شان شد؛ امام خمینی (ره) حقی را که تا پیش از این در اختیار برخی خواص جامعه و بیشتر از همه در دست اجانب و بیگانگان بود را در اختیار عموم مردم ایران قرار داد تا به جای قدرت‌های استکباری و استعماری؛ این خود مردم باشند که عالی‌ترین مدیران اجرایی کشور را انتخاب می‌کنند اما همانطور که بعضاً شاهد هستیم برخی از مردم علاقه‌ای به بهره‌برداری از این حق خودشان ندارند و می‌دهند که دیگران برای آن‌ها تصمیم بگیرند.‌

در یک استقرای میدانی، دلایل عدم شرکت در انتخابات را، می‌توان به هشت مورد تقسیم کرد، یکی از دلایل عدم شرکت مردم در انتخابات، ناآگاهی است، هر چند امروزه آموزش‌های عمومی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های فراگیر، آگاهی و دانش را در سطح وسیع جامعه منتشر می‌کنند، ولی همچنان هستند افرادی از اهمیت حیاتی انتخابات برای کشور بی‌اطلاع‌اند.

این طیف به دلیل بی‌خبری یا غفلت از جایگاه اجتماعی خود، نمی‌دانند تأمین بخش قابل توجهی از حقوق خود با مشارکت در امور سیاسی از جمله انتخابات حاصل می‌شود.

دومین مورد در رابطه با علل عدم مشارکت برخی‌ها در انتخابات سبک زندگی افراد است؛ برای برخی از افراد اصلاً انتخابات دغدغه نیست؛ مانند آن دسته از افراد که به هر دلیلی، چنان از مسائل کشور خود را فارغ می‌دانند که گویی در این کشور زندگی نمی‌کنند.

بدون شک بخشی از افراد جامعه نیز به دلیل وجود نارضایتی‌ها از این حق خود می‌گذرند از این رو ایجاد رضایت برای همگان از بهترین راه‌ها برای ایجاد رضایت عمومی است.

خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و تلاش شبانه‌روزی برای ساختن کشور و حل مشکلات آن باید به اولویت نخست همه کارگزاران نظام اسلامی در تمام سطوح تبدیل شود، چنین اولویتی را همه مردم در شهید آیت الله رئیسی به وضوح مشاهده کردند.

به بیان رهبر معظم انقلاب: شهید رئیسی عزیز «در خدمتگزاری به کشور، یک نصاب تازه‌ای را به وجود آورد. ما قبلاً هم شخصیّت‌های خدمتگزار داشته‌ایم، امّا نه در این حد، نه با این حجم، نه با این کیفیّت، نه با این صداقت، نه با این پُرکاری و شب و روز نشناختن؛ یک نصاب جدیدی را آقای رئیسی (رحمة الله علیه) در باب خدمتگزاری به ملّت ایجاد کرد.»

بنابراین مردم باید با انتخاب دقیق خود شخصی را روی کار بیاورند که با اعتمادسازی در جامعه به افزایش مشارکت عمومی کند.

مشارکت مردم در انتخابات باعث عزت کشور می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باعث عزت آفرینی برای کشور می‌شود.

امام جمعه سیریک ادامه داد: حضور و مشارکت بیشتر مردم هرمزگان در انتخابات ۸ تیر نسبت به بقیه استان‌های کشور نشان از دغدغه مندی و ولایتمداری مردم هرمزگان دارد که با گوش دادن به حرف رهبر معظم انقلاب اسلامی پای کار آمده‌اند.

وی گفت: وقتی همه دشمنان ایران به عدم حضور مردم در انتخابات چشم دارند این مردم هستند که می‌توانند پاسخ کوبنده‌ای به آنها داده و مقدمات سرافرازی میهن و خود را فراهم آورند و این مهم محقق نمی‌شود مگر به حضور و مشارکت پر شور در انتخابات، لذا باید از همه آحاد مردم دعوت کرد که برای سرنوشت و آینده فرزندان ایران زمین پای صندوق رأی بیایند.

مردم به کارنامه نگاه کنند نه شعارها

حجت الاسلام والمسلمین سالاری تشریح کرد: کارنامه درخشان شهید رئیسی در این ۱۰۰۰ روز خدمت می‌تواند یک الگو برای انتخاب فرد اصلح از میان دو کاندید ریاست جمهوری باشد، مردم باید به کارنامه‌ها نگاه کنند نه به شعارها، چرا که کشور را با عملکرد خوب می‌توان به سرمنزل مقصود رساند.

وی درباره راهبردهای مشارکت‌افزایی در انتخابات اظهار کرد: تبیین اهمیت محوری قوه مجریه در نظام تصمیم‌گیری کشور، تبیین اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، تبیین وجوب شرعی حضور در انتخابات، تبیین وضعیت حساس کشور در مواجهه با استکبار جهانی و نقشی که مشارکت حداکثری می‌تواند در شکست نقشه‌های دشمن داشته باشد از جمله ضروریاتی است که باید در دعوت مردم به پای صندوق‌های رأی رعایت شود.

امام‌جمعه سیریک ادامه داد: تبیین نقش مشارکت حداکثری در افزایش مشروعیت و اقتدار جمهوری اسلامی، بخشی از آگاهی‌هایی است که باید در جهاد تبیین به جامعه منتقل کرد.

مردم صاحبان اصلی کشور هستند

وی همچنین تاکید کرد: وظیفه دعوت از مردم به عهده همه صاحب منصبان و اهالی قلم است؛ البته مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند و برای آینده کشور خود مشارکت خواهند کرد.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: مشارکت‌افزایی در انتخابات نیازمند شیوه‌ها و راهکارهای مناسب، هنرمندانه، به‌روز و بهینه برای ایجاد انگیزه در آحاد مردم است، مردم سلیقه‌ها، عواطف و احساسات، منطق و تعقل بسیار متفاوتی و گوناگونی دارند و باید بدانیم که برای اقناع و متقاعدسازی و برانگیختن انگیزه‌های هر کدام از این گونه‌ها، از چه طریقی و با چه موضوعی وارد عملیات تبیین‌گری شد.

مشارکت در انتخابات دفاع از سنگر شهیدان است

امام جمعه شهرستان سیریک تاکید کرد: شهدا همواره گوش به فرمان ولایت فقیه بودند و روزی که ولی فقیه از آن‌ها خواست که برای دفاع از میهن جهاد کنند آن‌ها به میدان مبارزه با دشمن شتافتند؛ امروز ولی فقیه از مردم حضور آگاهانه پای صندوق رأی می‌خواهد بنابراین حرکت در این مسیر همسنگری با شهدا و مشارکت در انتخابات دفاع از سنگر شهیدان است و امیدواریم انگشت جوهر آلود ما برای ثبت رأی در درگاه الهی ارزشی والا داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری گفت: در انتخابات پیش رو باید از رأی‌اولی‌ها در انتخابات حمایت کنیم چرا که آنها می‌توانند عاملی برای افزایش مشارکت به حساب آید، تمایل به ثبت اولین تجربه سیاسی و حضور اولین بار در پای صندوق‌های رأی کافی است تا موتور محرکی برای مشارکت در انتخابات باشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد جبهه انقلاب، برای رسیدن به مشارکت بالا باید با چهره‌ها و شُهره‌ها تعاملی انقلابی مبتنی بر اصل جذب حداکثری در آموزه‌های فرهنگ اسلامی داشته باشد. بدون شک دشمن نیز برای به خدمت گرفتن آنان برنامه دارد و بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند بستر را برای بهره‌برداری دشمن علیه انتخابات فراهم آورد.

نظر شما