شناسهٔ خبر: 67283761 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

پاسخ شرکت سازنده محلول‌های دیالیزی مرگبار : «اجازه صحبت در این‌باره را نداریم»

شرکت داروسازی ثامن، تولیدکننده سرم‌های آلوده دیالیز صفاقی، گفت: «به دستور سازمان بالادست، اجازه صحبت در این خصوص را نداریم.»

صاحب‌خبر - شفا آنلاین: سلامت > آلودگی محلول‌های دیالیز صفاقی، تولید شرکت داروسازی ثامن، علاوه بر مسمومیت عده کثیری از بیماران دیالیزی، سبب فوت حداقل ۱۰ تن از مصرف‌کنندگان این محصول دارویی شده است. بیماران آلوده نیز در ICU بستری شده یا تحت نظارت‌های جدی پزشکی‌ به منظور انجام آزمایشات مربوطه هستند.

به گزارش  شفا آنلاین شروع توزیع این محلول‌های آلوده در کشور، به دی ماه سال گذشته برمی‌گردد؛ که وجود آلومینیوم در ترکیبات آن، سبب مسموم‌ و آلوده‌شدن این سرم‌ها شده است.

علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده  و تماس با شرکت داروسازی ثامن (متعلق به آستان قدس رضوی)، تولیدکننده‌ی این سرم‌های آلوده حاضر به گفت‌‎وگو و پاسخگویی به سؤالات و رفع ابهامات مطرح در این زمینه نشد.

روابط عمومی این شرکت در پاسخ به تماس صورت‌گرفته اعلام کرد: «طبق دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و آستان قدس رضوی، اجازه صحبت و گفت‌وگو در این‌باره را نداریم.»

هرچند به دستور مستقیم سرپرست ریاست جمهوی، خط تولید این سرم‌های مسموم متوقف و توزیع و عرضه آن در سراسر کشور ممنوع اعلام شده، اما پرونده این فاجعه کماکان باز است./خبر آنلاین

نظر شما