شناسهٔ خبر: 67283721 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاهش ۲۸ درصدی خشم با اومگا ۳

در یک مطالعه جدید ثابت شد اسیدهای چرب که به عنوان مکمل های غذایی از طریق کپسول های روغن ماهی در دسترس هستند و به نظر می رسد به سلامت روانی و جسمی کمک می کنند ، همچنین می توانند تهاجم و خشم را کاهش دهند. در یک مطالعه جدید ثابت شد اسیدهای چرب که به عنوان مکمل های غذایی از طریق کپسول های روغن ماهی در دسترس هستند و به نظر می رسد به سلامت روانی و جسمی کمک می کنند ، همچنین می توانند تهاجم و خشم را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ امگا ۳ قبلا با جلوگیری از اسکیزوفرنی مرتبط بوده است، در حالی که تصور می‌شود که پرخاشگری و رفتار ضد اجتماعی تا حدی ناشی از کمبود تغذیه است. باید گفت ما هر آنچه می‌خوریم می‌تواند بر شیمی مغز ما تأثیر بگذارد.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا بر اساس مطالعات قبلی و کوچکتر، اثرات مکمل امگا ۳ بر پرخاشگری بررسی کرد. متاآنالیز آنها به ۲۹ آزمایش کنترل شده تصادفی در مجموع ۳۹۱۸ شرکت کننده نگاه کرد.

در تمام آزمایشات، یک اثر کوتاه مدت متواضع، اما قابل توجه یافت شد، که به کاهش ۲۸ درصدی در تجاوز در چندین متغیر مختلف (از جمله سن، جنسیت، تشخیص پزشکی و طول و دوز درمان) تبدیل شد.

آدریان راین، متخصص جرم شناسی عصبی گفت: من فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که مکمل امگا ۳ را برای کاهش تهاجم، صرف نظر از اینکه آیا محیط جامعه، کلینیک یا سیستم عدالت کیفری است، اجرا کنیم.

آزمایشات شامل این مطالعه که بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۲۴ انجام شد، به طور متوسط ۱۶ هفته طول کشید. آنها جمعیت‌های مختلفی، از کودکان ۱۶ ساله و زیر تا افراد مسن بین ۵۰ تا ۶۰ ساله را پوشش دادند.

علاوه بر این، کاهش پرخاشگری شامل هر دو پرخاشگری واکنش پذیر (در پاسخ به تحریک) و پرخاشگری پیشگیرانه (رفتار برنامه ریزی شده از قبل) بود. قبل از این مطالعه، مشخص نبود که آیا امگا ۳ می‌تواند به این انواع مختلف تهاجم کمک کند. در حالی که مطالعات بزرگتر در طول دوره‌های طولانی‌تر برای ایجاد بیشتر این رابطه مورد نیاز است، این به درک ما از چگونگی قرص‌های روغن ماهی و امگا ۳ در آنها ممکن است برای مغز مفید باشد.

راین گفت: حداقل والدین که به دنبال درمان برای یک کودک تهاجمی هستند باید بدانند که علاوه بر هر درمان دیگری که فرزندشان دریافت می‌کند، یک یا دو قسمت اضافی ماهی در هر هفته نیز می‌تواند کمک کند.

محققان فکر می‌کنند چیزی در راه که امگا ۳ التهاب را کاهش می‌دهد و فرآیند‌های حیاتی مغز را حفظ می‌کند ممکن است به تنظیم تهاجم کمک کند. هنوز سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد، اما تیم پیشنهاد می‌کند که شواهد کافی برای بررسی بیشتر این موضوع وجود دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که دارو‌های حاصل از روغن ماهی می‌تواند به کاهش خطر حمله قلبی کشنده، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامت قلب کمک کند و به نظر می‌رسد که اضافه کردن برخی از امگا ۳ به رژیم غذایی شما، جنبه‌های مثبت زیادی دارد.

راین می‌گوید: امگا ۳ یک گلوله جادویی نیست که به طور کامل مشکل خشونت در جامعه را حل کند.
این تحقیق در پرخاشگری و رفتار خشونت آمیز منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما