شناسهٔ خبر: 67283715 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صربستان یوفا را تهدید کرد: از یورو کنار می‌کشیم!

صربستان مقامات یوفا را تهدید کرده است که در صورت جریمه نشدن کرواسی و آلبانی از یورو کنار خواهد کشید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 درگیری بین صربستان با دو کشور آلبانی و کرواسی به دلیل مسائل و اتفاقات سیاسی چندان جدید نیست، اما به نظر می‌رسد که ممکن است با برخوردهای عجیب و جنجال برانگیزی در طول  رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ که به میزبانی آلمان در حال برگزاری است همراه شود. 

بنرهایی که بسیاری از هواداران دو تیم کرواسی و خصوصا آلبانی در طول این دیدارها در دست داشته و صربستان را کشوری نژادپرست با سابقه نسل‌کشی معرفی کرده است باعث ناراحتی و عصبانیت مقامات فوتبال این کشور شده و آنها هم یوفا را به کنار رفتن از یورو تهدید کرده‌اند. 

2045724

یووان سورباتوویچ، مدیر کل فدراسیون فوتبال صربستان، در این باره گفت: «اول از همه می‌خواهم از هواداران‌مان برای حمایتی که در طول بازی برابر انگلیس از ما به عمل آوردند تشکر  کنم و امیدوارم که بتوانیم اسلوونی را شکست دهیم.

اتفاقای که رخ داده یک رسوایی کامل است و ما از یوفا می‌خواهیم که این افراد را به صورت جدی جریمه و تنبیه کند، حتی اگر به معنای ادامه ندادن در این رقابت باشد. ما اطمینان داریم که آنها جریمه خواهند شد و از یوفا می‌خواهیم که فدراسیون هر دو کشور را هم جریمه کند. اگر یوفا چنین اقدامی انجام ندهد، درباره ادامه حضور در یورو تجدید نظر خواهیم کرد.

2045725

ما بارها به خاطر چنین پرونده‌هایی جریمه شدیم و هواداران ما بسیار بهتر از دیگران رفتار می‌کنند. تنها یک هوادار به خاطر توهین نژادپرستانه جریمه شد و ما دوست نداریم این مورد را به همه تعمیم دهیم. ما مردم صربستان بسیار متشخص هستیم و قلبی بزرگ داریم. بنابراین از هواداران می‌خواهم که همچنان شخصیت‌شان را حفظ کنند.»

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما