شناسهٔ خبر: 67283673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه رفسنجان

کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

راه اندازی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه کرمان

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تحریریه معدن خبرگزاری صدا و سیما گفت: با راه اندازی این خط تولید علاوه بر حذف ِ آلودگی زیست محیطی سالانه ۷۲ هزار تن کنسانتره مس به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به سبد تولید کشور اضافه می‌شود و در واقع این نخستین بار است که در صنعت مس کشور، از ضایعات معدنی، کنسانتره تولید می‌شود.

محمدرضا موثقی نیا افزود: در این مجموعه، روزانه ۲۰۰ تن کنسانتره با عیار بالای ۲۲ درصد از سرباره‌های ضایعات مس تولید می‌شود.

به گفته وی آخرین تجهیزات خط تولیدی کارخانه فوتاسیون سرباره مس سرچشمه، دو عدد دستگاه سرامیک فیلتر است که تولید نهایی کارخانه یا همان «کیک کنسانتره» را که حاصل توان متخصصان داخلی است، انجام می‌دهد و رطوبت کنسانتره را تا زیر ۱۲ درصد پایین می‌آورد و کنسانتره تولیدی را با عیار ۲۲ درصد تحویل می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر سه روزه خود به کرمان، صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی کنسانتره آهن آریا جنوب ایرانیان در زرند - جلال آباد کرمان حضور یافت و روز گذشته نیز در بدو ورود به کرمان پس از افتتاح مرحله نخست شهرک تخصصی انرژی خورشیدی کرمان در مراسم بهره برداری از چند کارخانه قطعه سازی خودرو در شهرستان بم حضور یافت.

همچنین عصر امروز وزیر صمت در ادامه سفر به کرمان در مراسم افتتاح طرح‌های شرکت گل گهر و افتتاح طرح توسعه فولاد بافت / آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی حضور خواهد یافت و بازدید از طرح آهن اسفنجی شرکت فولاد طلوع پارس از دیگر برنامه‌های این سفر در عصر امروز است.

نظر شما