شناسهٔ خبر: 67283544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئولان برای احیای تالاب خانمیرزا اهتمام ورزند

مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت آب از چاه‌های دشت خانمیرزا باعث فرونشست شده است، با اجرای تامین چشمه آب سفید از فرونشست دشت خانمیرزا می‌توان جلوگیری کرد، درخواست داریم مسئولان به احیای تالاب خانمیرزا کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمد کریمی امروز در شورای اداری استان که در شهرستان خانمیرزا برگزار شد، اظهار داشت:در قرارداد اول طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی در دولت سیزدهم مقرر شد تیپ قمربنی‌هاشم سپاه 86 کیلومتر از شبکه آبرسانی را اجرا کند که 95 کیلومتر آن اجرا شده و مقرر شده بود قرارگاه بخشی از خطوط انتقال آب را نیزانجام دهد که 20 کیلومتر آن را انجام داده و 2 کیلومتر هم شرکت آبفای استان با همکاری دستگاه‌های شهرستانی، شهرداری‌ و دهیاران اجرا کرده است.

وی ادامه داد: قرارگاه محرومیت‌زدایی در شهرستان خانمیرزا 6 هزار مترمکعب مخزن ساخته است و 2 هزار مترمکعب را شرکت آبفا در برخی روستاها در حال اجرا دارد و 4 حلقه چاه در شهرستان خانمیرزا حفر شده است.

مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در قرارداد دوم 80 میلیارد تومان برای مجتمع ارمند در نظر گرفته شده است که 9 کیلومتر برای خطوط انتقال مجتمع صالحات با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای سایر اقدامات طرح‌ محرومیت‌زدایی 45 میلیارد پیش‌بینی کرده‌ایم  و برای طرح آب‌سفید 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

کریمی عنوان داشت: فرونشست آب مربوط به آبی می‌شود که از آبخوان استخراج می‌کنیم و 29 حلقه چاه شرکت آبفای استان در دشت خانمیرزا دارد که 230 لیتر در ثانیه از آن برداشت می‌شود، شرکت آبفا می‌تواند با اجرای تامین چشمه آب‌سفید از فرونشست دشت‌ جلوگیری کند، همچنین درخواست داریم مسئولان به احیای تالاب خانمیرزا کمک کنند.

اجرای 12 پروژه راهداری در خانمیرزا

روح الله غلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان نیز در این جلسه بیان داشت: 221 کیلومتر از راه‌های استان در جغرافیای شهرستان خانمیرزا قرار دارند که در حوزه عملکردی 12 پروژه در شهرستان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بیان داشت:  برخی از پرو‌ژهای شاخص با اولویت مطالبات مردمی در دولت سیزدهم بودند از جمله محور ترانزیتی استان از تونل الغدیر و پل کره‌بس به سمت شهرستان خانمیرزا با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان انجام شد و  موج‌تراشی، لکه‌گیری، روکش آسفالت در قبل و بعد از تونل انجام شد.

وی اضافه کرد: راه فرعی آلونی به سمت ده‌صحرا که 15 کیلومتر بود و از مطالبات دیرینه مردم و از پروژه‌های چله خدمت بود که 9 کیلومتر آن در قرارداد جدید بود که در حال حاضر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در حال اجرا است و از آن رونمایی خواهد شد.

غلامی مطرح کرد: در بخش سه راهی ارمند  به سمت انتهای حوزه 33 کیلومتر جاده است و روکش آسفالت آن نیاز به لکه‌گیری و روکش داشت و چند قرارداد در سال‌های گذشته منعقد شد که اجرا می‌شود.

وی تشریح کرد: نقاط حادثه‌خیز پیچ‌هایی بود که تلفات زیادی داشتیم نصب دوربین هوشمند جاده‌ای در پیچ کارخانه آسفالت نصب شد و امروز می‌توانیم آن را بهره‌برداری کنیم و تعداد دوربین‌ها 40عدد شد ودر شهرستان با اعتباری باللغ بر 100 میلیارد تومان در شهرستان خانمیرزا در حال اجرا است.

انتهای پیام/7540/.

نظر شما