شناسهٔ خبر: 67283407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جنجال میان صهیونیست‌ها/ حمله پسر نتانیاهو به فرمانده ارتش            

اعتراف سخنگوی ارتش صهیونیستی به ناتوانی در نابودی حماس، موجی از اختلافات را میان کابینه و ارتش این رژیم به وجود آورده و پسر نتانیاهو، به شدت فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل را مورد هجمه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، بعد از اعتراف «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه امکان نابودی حماس وجود ندارد، اختلافات میان ارتش اشغالگر با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به شدت بالا گرفت و در پی آن «یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل را به شدت مورد هجمه قرار داد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراف سخنگوی ارتش اسرائیل به عدم امکان نابودی حماس اعلام کرد: کابینه کوچک اسرائیل یکی از اهداف جنگ علیه غزه را نابودی توانمندی‌های نظامی حماس اعلام کرده و طبیعتاً ارتش هم به این مسئله متعهد است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که اظهارات سخنگوی ارتش مبنی بر ناتوانی در از بین بردن حماس، نتانیاهو را به شدت عصبانی کرده است. نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ از دفتر «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش خواسته‌اند تا درباره سخنان هاگاری توضیح دهد.

بعد از آن ارتش رژیم صهیونیستی به سرعت توضیحاتی را صادر و اعلام کرد که منظور هاگاری، عدم امکان نابودی ایدئولوژی حماس بوده است.

این در حالی است که روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد: مقامات امنیتی و نظامی اسرائیل در جلسات غیر علنی، از نبود استراتژی سیاسی برای پایان دادن به جنگ غزه انتقاد شدید کردند. این مقامات همچنین به شدت از اصرار مقامات سیاسی و کابینه اسرائیل برای نابودی حماس و از بین بردن توانمندی‌های آن بدون ارائه اهداف واقع بینانه عصبانی هستند.

دانیال هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته علناً به انتقاد از کابینه اسرائیل و مدیریت ناکارآمد آن در جنگ غزه پرداخته و اعلام کرد: سخن گفتن از نابودی حماس، فریبکاری است و تا زمانی که کابینه اسرائیل دولت جایگزینی برای حماس پیدا نکرده، این جنبش باقی خواهد ماند.

هاگاری در گفتگو با شبکه 13 رژیم صهیونیستی گفت: حماس یک ایدئولوژی است که در قلب مردم فلسطین کاشته شده و نمی‌توان آن را انکار کرد. نظامیان ارتش اسرائیل بهای سنگینی در جنگ می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه بسیار دشوار است تاکید کرد: ارتش اسرائیل به شکل شبانه روزی برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) از غزه تلاش می‌کند؛ اما نمی‌توان همه اسرا را از طریق عملیات‌های نظامی برگرداند.

حمله پسر نتانیاهو به فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل

از طرف دیگر یائیر نتانیاهو، پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تومر بار ، فرمانده نیروی هوایی را مورد هجمه تند قرار داده و با انتشار توییتی خطاب به این فرمانده ارتش اسرائیل گفت: زمانی که جنبش حماس در 7 اکتبر به شهرک‌های اطراف غزه حمله کرد کجا بودی؟

نتانیاهو واکنشی به این صحبت‌های پسرش نشان نداد.

یائیر نتانیاهو که بعد از جنگ غزه به میامی آمریکا فرار کرده، از زمان آغاز جنگ غزه همواره با انتشار پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به جنجال و اختلاف میان کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی دامن زده است.

یائیر نتانیاهو، به دلیل آنکه در بحبوحه جنگ غزه در حال خوشگذرانی در شهر میامی در ایالت فلوریدا است به شدت مورد خشم و انتقاد صهیونیست‌هاست. پسر نتانیاهو بعد از تظاهرات‌های گسترده در روز 26 مارس 2023 فلسطین اشغالی را ترک کرد.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش داد که یائیر در آمریکا تحت حفاظت فیزیکی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، سکونت یائیر در یک آپارتمان گران‌قیمت در شهر میامی با حضور دو محافظ از یگان 730 شین‌بت حدود 55000 دلار در ماه هزینه دارد.

این در حالی است که یائیر نتانیاهو در فضای مجازی یکی از طرفداران سرسخت سیاست‌های پدرش است و با لحنی تند به مخالفان او حمله می‌کند.

نظر شما