شناسهٔ خبر: 67283343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پورمحمدی: در ماجرای جنگ اوکراین، ما بیشتر هزینه دادیم اما نفعی نبردیم؛ برعکس بهانه هم دادیم برای تشدید فشار‌ها و تحریم‌ها | دلیلی ندارد که ما به راحتی منابع ملی را در اختیار بگذاریم اما بهره آن را نبریم

مصطفی پورمحمدی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در توییتی نوشت در اتفاقات اوکراین ما بیشترین هزینه را دادیم اما از مزایای آن استفاده نکردیم.

صاحب‌خبر -

مصطفی پورمحمدی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در توییتی نوشت در اتفاقات اوکراین ما بیشترین هزینه را دادیم اما از مزایای آن استفاده نکردیم.

به گزارش صراط به نقل از انتخاب  در این توئیت آمده: حدود ۱۰ سال است که نقل و انتقال پولی در کشور امکان‌پذیر نیست. در ۲۰۴ کشور؛ جزو ۳ کشور در ‎لیست سیاه هستیم؛ این را با ‎قدرت باید حل کنیم.

در واردات کالای اساسی و ‎دارو مشکل داریم که بسیار ‎خطرناک است. حتماً باید برای ‎تحریم فکری بکنیم. برجام صرفاً یک مرحله بود؛ یک رفت و آمد برای ‎کاهش فشار تحریم. چه کسی می‌گوید برجام تمام کننده است؟ برجام حق ما را کامل نگرفته است.

 سربازی که جلوی خط مقدم میدان است، از پشت باید خیالش راحت باشد که آتش روی سرش نمی‌ریزند. سربازِ دیپلماسی وقتی می‌رود در میدان مبارزهٔ دیپلماتیک ولی او را از پشت می‌زنند، روحیه و انگیزه‌اش از دست می‌رود. اراده و ‎اجماع ملی باید دنباله سیاست‌های دیپلماتیک قرار بگیرد. 

 در رقابت چین و امریکا، اتفاقات اوکراین و کشمکش ‎روسیه و اروپا، ما بیشتر هزینه دادیم اما ‎مزایای آن را استفاده نکردیم و بهانه دادیم بر تشدید فشار‌ها و تحریم‌ها. این یعنی ما ‎فرصت‌شناس نیستیم! دلیلی ندارد که ما به راحتی منابع ملی را در اختیار بگذاریم اما بهره آن را نبریم.

 
 

نظر شما