شناسهٔ خبر: 67283264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی عنوان کرد؛

ضرورت تقویت روابط میان ایران، چین و روسیه

سردار احمدی‌مقدم گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند که رابطه ایران، چین و روسیه را برهم بزنند؛ لذا ضرورت تقویت این روابط میان این سه کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، هیئت عالی‌رتبه مطالعاتی از دانشگاه دفاع ملی ارتش آزادی‌بخش خلق چین روز گذشته (چهارشنبه) به سرپرستی سرلشکر «وو فنگ مینگ» رئیس آکادمی مدیریت نظامی این دانشگاه به همراه ۴۲ دانشجوی دکترا در درجات سرلشکری و سرهنگ ارشدی، به منظور ارتقای سطح همکاری فی‌مابین و آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه عالی دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران، وارد این دانشگاه شدند.

ضرورت تقویت روابط میان ایران، چین و روسیه

در ابتدای این بازدید، هیئت چینی بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه حاضر شده و با ادای احترام به ساحت مقدس شهدای دفاع مقدس، بازدید رسمی خود را از دانشگاه آغاز کرد.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در استقبال از هیئت بازدیدکننده چینی، ابتدا دیداری خصوصی با رئیس هیئت و چند تن از مقامات عالی‌رتبه این هیئت به عمل آورد و با اشاره به اینکه این دیدار‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه روابط آموزشی و پیشران روابط راهبردی میان دو کشور باشد، بر تقویت روابط فی‌مابین و تعاملات آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد تا در سال تحصیلی آینده، از کشور چین هم دانشجویانی نظامی در دانشگاه عالی دفاع ملی مشغول به تحصیل شوند.

ضرورت تقویت روابط میان ایران، چین و روسیه

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، سپس توضیحاتی را در خصوص شرایط منطقه و نشانه‌های افول غرب و همچنین رژیم اشغالگر قدس ارائه و بیان داشت: رژیم صهیونیستی از زمانی که در صحنه بین‌المللی در قالب یک کشور ظاهر شد، بی‌ثباتی و ناامنی سراسر منطقه را فراگرفت، اما با تولد حزب‌الله و محور مقاومت، روند رو به تقویت این رژیم معکوس شده و این روند اکنون رو به افول و زوال است.

سردار احمدی مقدم همچنین با اشاره به پروژه‌هایی که چین در منطقه دنبال می‌کند، این نکته را به رئیس هیئت چینی و دیگر اعضای این هیئت توصیه و یادآوری کرد که جمهوری اسلامی ایران در کانون منطقه غرب آسیا قرار دارد و بهتر آن است تا کشور جمهوری خلق چین با لحاظ کردن بیش از پیش این اهمیت، منافع بیشتری را نصیب خود کند چرا که جمهوری اسلامی ایران از فناوری‌های زیادی برخوردار است؛ ضمن اینکه نگاه کشور ما نگاه به شرق است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین با بیان سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و تنش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق به وجود آمد و موجب بروز جنگ ۸ ساله شد، روند‌های کنونی این سیاست را مورد توجه قرار داد و افزود: کشور ما در حال حاضر با هیچ‌کدام از همسایگان خود چالش و تنش نداشته و همواره سیاست تقویت همسایگی را دنبال می‌کند.

ضرورت تقویت روابط میان ایران، چین و روسیه

وی در ادامه با ذکر این مطلب که ایران، روسیه و چین به عنوان سه کشور مهم و تاثیرگذار منطقه می‌توانند روابطی سازنده و به دور از رقابت با یکدیگر برقرار کنند، ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش دارند تا این رابطه را برهم بزنند؛ لذا ضرورت تقویت این روابط میان این سه کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

سرلشکر «وو فنگ مینگ» رئیس هیئت بازدیدکننده چینی هم با ابراز خرسندی فراوان از فرصت ایجاد شده برای این هیئت به منظور بازدید از دانشگاه عالی دفاع ملی، این فرصت را بسیار مغتنم شمرده و در اظهار نظری درباره مطالب بیان شده از سوی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: چین و ایران دو کشور دوست و برادر هستند و نقاط مشترک زیادی دارند. 

وی ادامه داد: این دو کشور که تاریخی دیرینه دارند، دارای مردمانی کوشا هستند که موجب شده‌ هر دو کشور به سرعت پیشرفت کنند و تبدیل به کشور‌هایی شوند که دوستدار صلح جهانی هستند.

سرلشکر «فنگ مینگ» با بیان این مطلب که دو کشور ایران و چین همواره مسیر صلح و ثبات را پیموده‌اند، اضافه کرد: روابط دو کشور ریشه‌دار است و منافع مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی بر تقویت این روابط افزوده است.

ضرورت تقویت روابط میان ایران، چین و روسیه

در ادامه این بازدید، هیئت چینی در سالن همایش‌های دانشکده بین‌الملل دانشگاه عالی دفاع ملی حضور یافته و در خصوص ریشه‌ها، پیامدها، اهداف و نحوه اجرای عملیات وعده صادق توضیحات کاملی را در قالب یک پژوهش کاربردی دریافت کردند.

در پایان جلسه و بازدید، نشان دو دانشگاه تبادل شد و از فعالیت دانشکده‌ها و کتابخانه دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما