شناسهٔ خبر: 67283046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای نماینده بایدن: اسرائیل ممکن است به حزب‌الله لبنان حمله کند

مشاور و فرستاده ارشد جو بایدن مدعی شد در صورت تداوم حملات حزب الله به شمال اسرائیل احتمال حمله ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا وجود دارد.

صاحب‌خبر -

عاموس هوخشتاین، مشاور و فرستاده ارشد جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در امور انرژی و سرمایه گذاری، به مقامات لبنانی در مورد حمله بالقوه محدود اسرائیل به حزب الله این کشور هشدار داد.

هوخشتاین ادعا کرد که اگر حزب‌الله به حملات تقریباً روزانه خود به شمال اسرائیل ادامه دهد، این سازمان ممکن است با حمله نیرو‌های اسرائیلی مورد حمایت آمریکا مواجه شود. 

وی همچنین بر اهمیت یافتن راه حل دیپلماتیک برای رسیدگی به حملات کنونی حزب الله به شمال اسرائیل و مرز‌های مشترک تاکید کرد.

هوخشتاین پس از سفر خود به اسرائیل، در حال حاضر در لبنان به سر می‌برد تا از یک جنگ تمام عیار در سراسر مرز‌های مشترک در بحبوحه تشدید درگیری‌ها جلوگیری کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با نماینده آمریکا دیدار و درباره تنش‌ها بین این رژیم و حزب الله لبنان گفتگو کرد. آمریکا و فرانسه ادعا می‌کنند در تلاش‌اند درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را پایان دهند. 

این درصورتی است که پیش از این منابع خبری فاش کردند هوخشتاین برای بررسی ابعاد درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله وارد تل‌آویو شده است. با این وجود مقامات آمریکایی ادعا کردند بدنبال درگیری با حزب‌الله نیستند.

با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ، حزب‌الله در حال نشان دادن قابلیت‌های جدید علیه ارتش رژیم صهیونیستی است؛ طوری که تل‌آویو مقابله با این تهدید را دشوار می‌یابد. حزب‌الله علاوه بر تهدید موشکی و خمپاره‌های ضد زره، استفاده از پهپاد‌های مسلح را تشدید کرده است؛ پهپاد‌هایی که می‌توانند به مرز‌ها نفوذ کرده و به اسرائیلی‌ها تلفات و خسارت وارد کنند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما