شناسهٔ خبر: 67282950 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به‌ کار باشگاه صدای انسانیت با عضویت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور از تأسیس باشگاه فراملیتی صدای انسانیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  با بیان این که باشگاه فراملیتی صدای انسانیت تاسیس شده است؛ گفت: این باشگاه به‌منظور ارتقای سطح آگاهی و جهان‌اندیشی نوجوانان توسط دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی تأسیس شده است. رسالت اصلی باشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی است که دانش‌آموزان را با جبهه مقاومت آشنا کرده و آن‌ها را در راه قیام علیه استکبار و دفاع از مظلومان یاری می‌کنند.

وی ادامه داد: روند برگزاری این دوره‌ها بدین صورت است که ابتدا یک دوره مقدماتی و مجازی برگزار می‌شود که در آن تعداد زیادی از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند. پس از اتمام دوره مقدماتی، براساس میزان تلاش و اهتمامی که دانش‌آموزان از خود نشان داده‌اند، گزینش انجام می‌شود. دانش‌آموزان منتخب پس از این مرحله، وارد عرصه کنشگری بین‌المللی در دفاع از جبهه مقاومت و مظلومان عالم می‌شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: «این باشگاه تأکید ویژه‌ای بر مسئله فلسطین و مظلومیت آن دارد. دانش‌آموزان در باشگاه فراملیتی صدای انسانیت با تاریخچه و مسائل جاری فلسطین آشنا می‌شوند و آموزش‌های لازم جهت تبیین حقوق مظلومان و مقابله با استکبار جهانی را دریافت می‌کنند. این تأکید به دلیل اهمیت و حساسیت ویژه مسئله فلسطین در عرصه بین‌المللی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «علاوه بر مسائل جبهه مقاومت، باشگاه فراملیتی صدای انسانیت به دیگر مسائل جهانی و حمایت از حقوق مظلومان در سراسر جهان نیز توجه دارد. هدف غایی باشگاه، تربیت نسلی آگاه، مسئول و متعهد است که بتوانند در عرصه بین‌المللی نقشی مؤثر ایفا کنند و صدای انسانیت و عدالت را به گوش جهانیان برسانند.»

 پورثانی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی تمامی دست‌اندرکاران و دانش‌آموزان عزیز، باشگاه فراملیتی صدای انسانیت به اهداف والای خود نائل گردد و گامی مؤثر در راه حمایت از مظلومان و مقابله با استکبار جهانی برداشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش همچنین از خانواده‌ها و معلمان درخواست کرد که در این مسیر باشگاه را همراهی کرده و دانش‌آموزان را به شرکت در این برنامه‌ها، تشویق کنند.

نظر شما