شناسهٔ خبر: 67282947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰۰ دانش آموز سیستان و بلوچستانی سفیر استاندارد هستند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ دانش آموز استان از سال گذشته تاکنون با عنوان سفیر استاندارد به نمایندگی از این اداره‌کل در مدارس فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد رضا جهانتیغ روز پنجشنبه در کارگروه ترویج فرهنگ استاندارد در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای تربیت افرادی که به داشتن زندگی استاندارد اهمیت بدهند باید از دوران مدرسه آموزش‌ها را آغاز کرد، افزود: نسل امروز به کیفیت کالا و خدمات اعتقادی ندارند و در ابتدا به کمیت توجه دارند باید برای تغییر این نوع فکر رعایت اصول استاندارد را به دانش‌آموزان آموزش داد.

وی تاکید کرد: این اداره کل از سال گذشته آموزش با نکات استاندارد را در مدارس با هدف تربیت سفیر استاندارد آغاز کرد که وظیفه سفیران سلامت انتقال آموزش‌ها و اصول استاندارد به سایر دانش‌آموزان و خانواده‌ها است تا این فرهنگ در سطح جامعه گسترش یابد.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی افزود: اهمیت توجه به استاندارد کالاهای خریداری شده باید در جامعه نهادینه شود چراکه هرچه آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی بیشتر باشد، مطالبه‌گری افزایش می یابد و مسوولان متولی نیز بیش از پیش ملزم به پاسخگویی می‌شوند.

جهانتیغ خاطر نشان کرد: نسبت به دهه های قبل، شناخت و آگاهی مردم نسبت به استاندارد افزایش یافته و به سطحی رسیده که بیشتر افراد هنگام خرید کالا و خدمات به علامت استاندارد آن توجه می‌کنند.

نظر شما