شناسهٔ خبر: 67282819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

توانمندی‌های دانش آموزان استثنایی کردستان به نمایش درآمد

سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هنرستان پسرانه نوآوران در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا دانش آموزان ضمن کسب مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله دیگر از زندگی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای بالقوه خود را به بالفعل برسانند.

وی افزود: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای توانمندی‌های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می‌توانند بر محدودیت‌های خود غلبه کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: خودباوری و خود اتکایی ازمحوری‌ترین اصول تربیتی دانش‌آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: فلسفه اصلی آموزش وپرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درس‌ها، مهارتهای زندگی وافزایش آگاهی دانش آموزان برای حضوردر جامعه است.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم وتربیت رسمی درهرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود واداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

نظر شما