شناسهٔ خبر: 67282695 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش: در دوران خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد  

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۳۳ ماه خدمت شهید جمهور، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده و ساخت این تعداد کلاس درس مثالی بی‌سابقه است.

صاحب‌خبر -

رضا مرادصحرایی امروز، ۳۱ خردادماه، در بیست‌وششمین همایش تکریم از خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی که در تالار قدس حرم برگزار شد، اظهار کرد: شهید رئیسی که شهید سرافراز ملت هستند، راه سعادت را از برخاستن از میان مردم برگزیدند و سعی کردند در مردم و با مردم و از مردم باشند.

وی افزود: ایشان در تمامی تصمیمات خود نفع مردم را در ذهن داشتند و باید در این مراسم از ایشان یاد کنیم؛ زیرا این شهید اخلاق را به سیاست برگرداند و اخلاق را بر سیاست مقدم می‌دانست. شهید رئیسی وقت خود را صرف اخلاق کرد، دولت را به مردم برگرداند و حکمرانی امت از ولایت فقیه را به درستی پیاده کرد.

مرادصحرایی ادامه داد: شهید رئیسی اجتهاد نمی‌کرد، بلکه خدمت می‌کرد و حمکرانی شایسته‌ای برای ملت را برگزیده بود، بنابراین نام ایشان در صدر نامداران کشور و اسلام جای گرفت؛ زیرا اثبات کرد که عزت توسط خداوند به دست می‌آید و خداوند مسیر کسب عزت را خدمت به مردم قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۳۳ ماه خدمت این شهید، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده و ساخت این تعداد کلاس درس مثالی بی‌سابقه است، عنوان کرد: این حجم از توجه به مدرسه‌سازی در ادوار گذشته بی‌سابقه است و دو دلیل مهم در خصوص توجه شهید رئیسی به این امر وجود دارد. اولین دلیل این است که شهید جمهور دولت را شریک کار خیر خیرین کرد و این امر را افزایش داد. دومین دلیل این بود که آیت‌الله رئیسی به آینده ایران توجه داشت و برای رشد آیندگان قدم برداشت.

وی بیان کرد: در دوره دولت سیزدهم تنها ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان داده شده که رقم بسیار خوبی است. در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی ۷۰ هزار کلاس درس از کلاس‌های موجود بهسازی و همچنین چندین طرح به نام شهیدان عزیز اجرا شده که طرح شهید عجمیان با شما خیرین در ارتباط است.

مرادصحرایی تصریح کرد: در این استان برنامه ساخت ۵۰۰۰ کلاس درس بدون هیچ ریال اعتبار دولتی صورت گرفته است و امروز نیز در این جمع سبقت شما خیرین برای ساخت آینده کشور مشاهده می‌شود.

مرادصحرایی اضافه کرد: خداوند در آیه ۲۶۲ سوره بقره فرموده است: «ٱلَّذِینَ یُنفِقُونَ أَموَالَهُم فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ ثُمَّ لَا یُتبِعُونَ مَا أَنفَقُواْ مَنّا وَلَا أَذی لَّهُم أَجرُهُم عِندَ رَبِّهِم وَلَا خَوفٌ عَلَیهِم وَلَا هُم یَحزَنُونَ؛ کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق می‌کنند [و] سپس به دنبال انفاقشان منّت و آزاری قرار نمی‌دهند، پاداش آنان در نزد پروردگارشان محفوظ است. نه ترسی بر آنان خواهد بود و نه ایشان اندوهگین می‌شوند.» بنابراین شما عزیزان برای سرمایه‌گذاری، آینده کشور را انتخاب و در این امر مهم باقیات و صالحاتی برای خود درست کرده‌اید.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۲۰ مدرسه در زلزله کاشمر آسیب دیده که از تمامی خیرین تقاضا داریم، همت کنند و تا پایان شهریورماه این مدارس را بهبود بدهند تا دانش‌آموزان بتوانند به تحصیل بپردازند. قوت هر کشوری به اندازه قوت معلمان اوست و کمک برای دانشگاه فرهنگیان و ساخت دانشگاه فرهنگیان هم فضیلت ویژه‌ای بوده که در این راستا نیازمند کمک خیرین است.

نظر شما