شناسهٔ خبر: 67282564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاریس: اگر راست‌گرا‌ها پیروز شوند، حمایت از کی‌یف متوقف می‌شود

نخست‌وزیر فرانسه می‌گوید پیروزی حزب راست‌گرای «اجتماع ملی» در انتخابات بدین معنا خواهد بود که اکثر حمایت‌های پاریس از کی‌یف متوقف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تقریبا ۲ هفته پس از آنکه پیروزی «مارین لوپن» از حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه در انتخابات اروپا تایید شد، خواستار انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

«گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه با بی‌اف‌ام‌تی‌وی گفت: «اگر حزب اجتماع ملی پیروز شود، اکثر حمایت‌های فرانسه از اوکراین متوقف خواهند شد.»

انتخابات زودهنگام فرانسه قرار است طی ۲ مرحله در روز‌های ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) و ۷ ژوئیه (۱۷ تیر) برگزار شود.

درحالی‌که کنفرانس صلح اوکراین اوایل این هفته در سوئیس برگزار شد، اما همچنان هیچ چشم‌انداز صلحی برای این کشور جنگ‌زده وجود ندارد، زیرا نه تنها در این کنفرانس روسیه حضور نداشت، بلکه کشور‌های غربی با ارسال تسلیحات به کی‌یف موجب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شوند.

این درحالی است که با هر تغییر و تحول سیاسی در کشورها، این امکان وجود دارد که کمک‌ها به کی‌یف قطع شوند. علاوه بر فرانسه، آمریکا نیز تحت تاثیر این موضوع قرار دارد و احتمال می‌رود اگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، کمک‌های واشنگتن به کی‌یف نیز متوقف شوند.

گابریل اتل هم‌چنین در رابطه با پیروزی احتمالی حزب راست‌گرا در انتخابات فرانسه هشدار داد و گفت: «احتمال تغییرات بسیار جدی وجود دارد. اگر حزب اجتماع ملی پیروز شود، کمک‌های فرانسه به اوکراین متوقف می‌شوند و یا حتی ممکن است این کشور به روسیه واگذار شود.»

نظر شما