شناسهٔ خبر: 67282397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاندیدای محبوب دانشجویان چه شاخص‌هایی دارد؟

با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه فضای عمومی و نخبگانی کشور نیز رنگ‌وبوی انتخاباتی به خود گرفته است.

صاحب‌خبر -

 با توجه به در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و شاهرود حال و هوای انتخابات به خود گرفته است. با پخش اولین قسمت از مناظره‌ها رنگ و بوی انتخابات در شهر بیشتر احساس می‌شود و بیشتر مردم در فضای مجازی و حقیقی درباره ویژگی‌های کاندیدای ریاست جمهوری مدنظر خود صحبت می‌کنند.

با نگاهی به کارنامه پربار رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، به دانشگاه صنعتی شاهرود که جزو یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است سری زدیم تا از نزدیک جویا شویم که قشر جوان و دانشجو از رئیس‌جمهور آینده خود چه می‌خواهند و درواقع کاندیدای محبوب دانشجویان چه ویژگی‌هایی دارد؟

در گفت‌وگو با دانشجویان یکی از آنها گفت: من از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهم به فکر قشر جوان باشد که چه مشکلاتی دارند و درصدد رفع این مشکلات برآید و برای آن تلاش کند و به خاطر اینکه یک شرایطی به جلو برود قوانین و آیین‌نامه‌های بیهوده وضع نکنند.

دانشجوی دیگری نیز ابراز داشت: مسلماً کسانی که در دانشگاه در حال تحصیل هستند دغدغه این را دارند که جامعه و کشورشان به شرایط بسیار خوبی دست پیدا کند.

وی افزود: به‌ویژه جامعه دانشگاهیان که بیشتر آنها در حال تحصیل عالیه در مقاطع بالاتر بوده و در مجله‌ها و مقالات می‌خوانند و می‌بینند کشور‌های دیگر را که به درجات علمی و دانش‌بنیان مطلوبی رسیده‌اند این انتظار را بیشتر از دیگران دارند.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد: شرایط کشور می‌طلبد ملاک ما برای انتخاب رئیس‌جمهور این باشد که کشور ما را در سطوح بالای علمی به‌جایی برساند که واقعاً ایران عزیزمان لیاقت این جایگاه را دارد.

وی با یادآوری این نکته که انصافاً کشور در بحث دانش‌بنیان پیشرفت خوبی داشته است تصریح کرد: مخصوصاً در دولت شهید رئیسی رشد چشمگیری داشته‌ایم که جا دارد به سهم خودم از تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید و تمام افرادی که در این زمینه تلاش کرده‌اند به سهم خودم تشکر کنم، اما بازهم به نظر من جا دارد این پیشرفت بیشتر شود.

دانشجوی دیگری اظهار داشت: ملاک‌هایی که دوست دارم رئیس‌جمهور آینده داشته باشد ویژگی‌هایی هست که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند و دوست دارم مطابق با خصوصیات رئیس‌جمهور شهید باشد.

او افزود: همان‌طور که ایشان از نزدیک با مردم ارتباط داشت و مشکلات مردم را از نزدیک جویا بود و برای حل این مشکلات تلاش می‌کرد جویا بود و برای حل این مشکلات تلاش می‌کرد، کاندیدای مدنظر من نیز باید همان ویژگی‌ها را داشته باشد.

دانشجوی دیگری نیز گفت: به نظر من ملاک انتخاب یک رئیس‌جمهور عمل به تعهداتی است که قبل از انتخابات وعده آن را داده است و یکسری مطالبی بیان داشته است که در آینده تصمیم دارد به آنها عمل کند.

وی بیان داشت: عمل کردن به آنچه گفته می‌شود از نظر من مهم‌ترین ویژگی برای انتخاب رئیس‌جمهور است و برای این مهم باید به سابقه کاری افراد مراجعه شود.

دانشجوی دیگر نیز اظهار داشت: انتخابات یک امر ضروری است برای هر ایرانی که برای خودش و کشورش و هم‌وطنانش احساس مسئولیت می‌کند.

وی افزود: من به‌عنوان دانشجو نامزدی را می‌خواهم انتخاب کنم که دارای ویژگی‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اشاره فرموده‌اند، یعنی باید اصلح باشد، انقلابی باشد و شهید گونه زندگی کند و ساده‌زیست باشد و اول‌تر از هر موضوعی به فکر قشر دانشجو و جوانان باشد، چون جوانان هستند که آینده کشور را می‌سازند.

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه ابراز داشت: فردی گه رئیس‌جمهور می‌شود باید خیلی به فکر معیشت مردم باشد و تا جایی که امکان دارد مشکلات اقتصادی را کمتر کند و درصدد ریشه‌کن کردن فقر باشد و وضعیت زندگی مردم رو به بهتر شدن برود و به فکر حل کردن مشکلات ازدواج جوانان باشد

دانشجوی دیگر گفت: از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهم که شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشد فقر در جامعه کمتر شود و شرایط اشتغال به کار جوانان وهم نسل‌های من را سامان ببخشد.

یکی از دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به قشر دانشگاهیان گفت: خیلی از دانشجویان را شاهد یک که با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس و شاید بتوان گفت حتی دکترا متأسفانه شغلی ندارند و بعضی از این افراد از مملکت مهاجرت کرده و یا در حال مهاجرت هستند و متأسفانه چه نخبگان زیادی که از کشور در حال کوچ کردن هستند.

وی افزود: این اشخاص سرمایه‌های کشور هستند و یکی از مهم‌ترین خواسته من عنوان دانشجو همین است که به داد دانشجویان برسند که در حال فارغ‌التحصیلی هستند و یک برهه از عمرشان صرف تحصیل می‌شود و بعدازآن آینده‌ای برایشان وجود ندارد.

دانشجوی دیگری هم گفت: شاخص‌هایی که برای انتخاب رئیس‌جمهور باید داشته باشیم شاخص‌هایی باید باشد که در جامعه عملی شود و اگر این ملاک‌ها جامه عمل به خود نپوشاند هیچ فایده‌ای ندارد.

او اضافه کرد: تابه‌حال خیلی از وعده‌ها را شنیده‌ایم ولی انجام‌نشده است و بیشتر حرف است تا عمل. رئیس‌جمهور جدید باید بتواند شرایط کشور را عوض کند.

این دانشجو عنوان کرد: ما در مسیر پیشرفت کشور سختی‌های آن را تحمل کرده‌ایم، ما ملتی هستیم که شهدا و ایثار گران زیادی داریم مهم‌تر از همه ایمان داریم به نظر من رئیس‌جمهور جدید باید مواردی را کلاً عوض کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما