شناسهٔ خبر: 67282300 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

واکنش تند به صحبت‌های خداداد و خیابانی

درپی صحبت‌های شب گذشته در شبکه ورزش یک بار دیگر موضوع رویارویی خداداد عزیزی با کادرفنی تیم ملی داغ شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دیشب در برنامه ویژه جام ملت‌های آسیا، خداداد عزیزی کارشناس ثابت برنامه با اشاره به بازیکنان جوان حاضر در یورو درباره نحوه صعود به جام جهانی نیز صحبت‌های دیگری به زبان آورد که این مسئله مورد توجه یکی از ورزشی نویسان خبرگزاری فارس قرار گرفته است:

مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا درست یک هفته دیگر در کوالالامپور مالزی قرعه‌کشی خواهد شد و تیم ملی کشورمان که به عنوان صدرنشین گروه E مرحله دوم مقدماتی صعود کرده، سرگروه یکی از ۳ گروه ۶ تیمی این مرحله است.

افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی به ۸/۵ تیم، این فرصت را جدا از مدعیان قاره کهن برای سایر تیم‌ها نیز فراهم می‌کند تا شانس خوبی برای حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه دنیای فوتبال به دست آورند اما "ساده‌انگاری" است که بخواهیم از همین الان بلیت آمریکا، مکزیک یا کانادا را برای تیم ملی کشورمان رزرو بدانیم.

این روزها شاهد هستیم برخی چهره‌های شاخص فوتبال ایران تعابیری مثل "صعود نکردن به جام جهانی سخت‌تر است" یا با "یک لنگ پا هم می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم" به کار می‌برند که یا نشان از درک پایین آنها نسبت به شرایط تیم‌های آسیایی دارد یا هدفی جز تخریب یا تحت فشار گذاشتن کادرفنی تیم ملی و امیر قلعه‌نویی را دنبال نمی‌کنند.

2042795

جام ملت‌های اخیر آسیا، نمونه بسیار خوبی برای نقض این گفتارهاست. جامی که در آن تیم‌هایی مانند اردن با نایب قهرمانی، تاجیکستان با صعود به یک چهارم، عراق با صدرنشینی در گروه ژاپن، فلسطین با صعودی تاریخی به یک هشتم، ازبکستان با تبدیل شدن به تنها تیمی که در جریان بازی‌هایش از قطر قهرمان شکست نخورد و... نشان دادند تیم‌ها در سطح این قاره به هم بسیار نزدیک شده‌اند.

از طرفی تیم ملی این روزها به مرور نفرات جوان را به فهرست و ترکیب خود اضافه می‌کند که نمونه آن استفاده از نفراتی مثل آریا یوسفی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امین حزباوی، جواد آقایی‌پور، محمد قربانی، اللهیار صیادمنش در دیدارهای اخیر و حضور بازیکنانی مثل محمدجواد حسین‌نژاد، سعید سحرخیزان، مهدی لیموچی، محمدرضا آزادی و... در اردو است.

در این میان کارشناسان برخی برنامه‌های تلویزیونی که در زمان حضورشان در کادرفنی تیم ملی همه چیز را گل و بلبل دانسته و پس از جدایی به منتقد درجه اول قلعه‌نویی و دستیارانش تبدیل شده‌اند، برای زیر سوال بردن روند جوانگرایی در ایران، تیمی مثل ترکیه و بازیکنی مانند آردا گولر که اکنون در رئال مادرید عضویت دارد با تیم ملی کشورمان مقایسه می‌کنند‌. درحالی‌که نباید انکار کرد بازیکن جوان باکیفیتی اکنون به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود که در تیم خودش ماه‌هاست به یک نیمکت نشین تبدیل شده‌.

2045051

این دسته از کارشناسان که خودشان هم تا سنین بالا عضوی از تیم ملی بودند، یک نکته را فراموش کرده‌اند و آن هم غیبت تیم امید ایران در رقابت‌های اخیر زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و حذف تیم جوانان در مرحله یک چهارم قهرمانی آسیاست! در واقع امیر قلعه‌نویی در شرایطی باید جوانگرایی را دنبال کند که ۲ منبع اصلی تزریق بازیکنان جوان در حد ملی، در سال‌های اخیر ناکام مطلق بوده‌اند و البته تیم‌های باشگاهی نیز به اصل جوانگرایی توجه چندانی ندارند.

تیم ملی کشورمان در ماه‌های آتی بیش از هرچیز دیگری نیاز به حمایت بزرگان فوتبال دارد و نباید این مهم را فراموش کرد نیش و کنایه زدن در مقطع فعلی دردی دوا نخواهد کرد و اگر پیشکسوتی خلئی می‌بیند به جای کنایه زدن می‌تواند با بیان نقطه نظرات کارشناسی خود و بدور از مسائل شخصی به مدد تیم ملی بیاید.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما