شناسهٔ خبر: 67282099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جلال‌زاده: سپاه از نمادهای مبارزه با تروریسم در منطقه است/ کانادا پاسخ لازم را دریافت خواهد کرد

علیرضا قربانی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: دولت کانادا در حالی نسبت ناروای تروریستی بودن را به سپاه پاسداران داده که این نهاد ملی، قانونی و مردمی ایران یکی از نمادهای مبارزه با تروریسم در منطقه است و اگر نبود معلوم نمی‌شد داعش چه بلایی سر مردم و کشورهای منطقه می‌آورد.

صاحب‌خبر -

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی توصیف‌ کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کانادا بیش از یک دهه است که سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی را در مجامع بین‌المللی از جنبه حقوق بشری تا مداخله در امور داخلی ما دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: از زمانی که کانادا روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرد، شاهد افزایش دخالت این کشور در امور داخلی ایران و پیگیری این سیاست‌های خصمانه از سوی دولت کانادا هستیم و جمهوری اسلامی نیز بارها تذکرات لازم را به این دولت داده است تا نقش پلیس بد را بازی نکند و به مهره دست آمریکا برای اجرای سیاست‌های خصمانه علیه ایران بدل نشود اما دولت کانادا این راه را در پیش گرفته است.

جلال‌زاده با بیان اینکه سپاه پاسداران نهادی ملی و مردمی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی از آن نام برده شده، تاکید کرد: دولت کانادا در حالی نسبت ناروای تروریستی بودن را به این نهاد قانونی و مردمی ما داده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نمادهای مبارزه با تروریسم در منطقه است و اگر سپاه نبود معلوم نمی‌شد داعش چه بلایی سر مردم و کشورهای منطقه می‌آورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم یادآور شد: این جایگاه سپاه امری است که فقط ما به آن اشاره نمی‌کنیم بلکه هم مسعود بارزانی نخستین رئیس اقلیم کردستان عراق و هم نخست‌وزیران عراق در سخنانی بر صحت آن تاکید داشته‌ و یادآور شده‌اند که سپاه چه نقشی در خنثی‌کردن توطئه‌های داعش علیه‌ مردم عراق داشته است.

جلال‌زاده افزود: سپاه پاسداران همان نهادی است که بارها به یاری مردم عراق و دیگر کشورهای منطقه در مواجهه با گروهک‌های تروریستی شتافته است و این اقدام کانادا هم ضدکنوانسیون‌های بین‌المللی و هم خلاف معاهدات بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید اقدام متقابل لازم را در این زمینه انجام دهد، اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی نیز انتظار داریم همانطور که در گذشته برابر اقداماتی از این دست با عملی متقابل واکنش نشان می‌داد این‌بار نیز همین اقدام را انجام دهند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: کانادا پاسخ لازم را از وزارت خارجه ایران دریافت خواهد کرد. این اقدام علیه دولت و ملت ایران است و حتماً پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد. مردم ما نیز می‌دانند که کانادا با این اقدام بیش از پیش خود را از ملت‌های آزادی‌خواه دور کرد و در شمار دشمنان این ملت‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما