شناسهٔ خبر: 67281876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش آنروا از نابودی دو سوم زیرساخت‌های غزه

آژانس امداد سازمان ملل برای فلسطین (آنروا) اعلام کرد دو سوم از زیرساخت‌های غزه در حملات رژیم صهیونیستی از بین رفته است . این سازمان بر نیاز فوری به اقدام برای جلوگیری از فجایع بیشتر در این منطقه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، آژانس امداد سازمان ملل برای فلسطین (UNRWA) در پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت: با ادامه گسترش بیماری‌های عفونی و افزایش دما، عدم رعایت بهداشت و کم‌آبی بدن تهدیدی جدی برای سلامت مردم در سراسر غزه است.

آنروا همچنین اعلام کرد در 9 ماه گذشته حدود 67 درصد از تاسیسات آب و فاضلاب و زیرساخت‌های نوار غزه در جریان حملات مداوم رژیم صهیونیستی ویران شده یا دچار آسیب جدی شده است.

این سازمان نقش حیاتی در ارائه خدمات نجات جان پناهندگان فلسطینی دارد. با این حال، تخریب اخیر زیرساخت‌های ضروری در غزه، وضعیت بحرانی را تشدید می‌کند و بسیاری از مردم غزه به آب سالم و امکانات بهداشتی دسترسی ندارند.

اسرائیل با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری است به تهاجم وحشیانه خود به نوار غزه که با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است ادامه می‌دهد.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، نزدیک به 37400 فلسطینی از آن زمان تاکنون در غزه کشته شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و بیش از 85 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با گذشت بیش از هشت ماه از حملات اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در شرایط کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده بود.

اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است و این دادگاه به این رژیم دستور داد تا فوراً عملیات خود در رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند متوقف کند.

انتهای پیام

نظر شما