شناسهٔ خبر: 67281857 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) تشییع پیکر «شبح کی‌یف»

مراسم تشییع پیکر یکی از بهترین خلبانان نیروی هوایی اوکراین که به «شبح کی‌یف» معروف شده برگزار شد.

صاحب‌خبر -

فرارو- والنتین کورنچوک، یک خلبان اوکراینی که یک هواپیمای تهاجمی روسی را در نزدیکی کیف سرنگون کرد و به الهام بخشیدن به افسانه "شبح کی‌یف"، کمک کرد، به خاک سپرده شد.

به گزارش فرارو، مراسم وداع رسمی با سرهنگ والنتین کورنچوک، خلبان رزمی ممتاز از تیپ ۴۰ هوانوردی تاکتیکی اوکراین در پایتخت این کشور برگزار شد.

کورنچوک در اواخر آوریل ۲۰۲۴ در حین دفاع از حریم هوایی اوکراین در میان تجاوزات ارتش روسیه به طور غم انگیزی جان خود را در جریان یک مأموریت جنگی از دست داد.

در طول درگیری، کورنچوک در نبرد‌های هوایی متعددی بر فراز کی‌یف و مرکز اوکراین شرکت کرد و به پیروزی‌های متعددی در برابر نیرو‌های دشمن دست یافت. یکی از برجسته‌ترین دستاورد‌های او سرنگونی یک هواپیمای تهاجمی روسی در نزدیکی کی‌یف بود، اقدامی شجاعانه که منجر شد تا او نشان دولتی شجاعت را کسب کند.

کورنچوک فراتر از دستاورد‌های رزمی خود، در حمایت از نوسازی هوانوردی رزمی اوکراین نیز نقش اساسی داشت. او یک کمپین عمومی برای دستیابی به هواپیما‌های مدرن F-۱۶ برای نیرو‌های مسلح اوکراین را رهبری کرد که نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در توانایی‌های نظامی این کشور بود.

کمک‌های سرهنگ کورنچوک فراتر از وظایف نظامی او بود. او پدر سه فرزند و الگوی مقاومت و شجاعت بود. ماموریت‌های نهایی او، به ویژه آن‌هایی که از مکان‌های استراتژیک در کی‌یف محافظت می‌کردند، مهارت و شجاعت او را نشان می‌داد. میراث او، در تاریخچه هوانوردی اوکراین ماندگار خواهد بود.

نیروی هوایی اوکراین از کورنچوک به عنوان بهترین خلبان کشور یاد کرد و افزود که از همان روز اول تهاجم روسیه، ده‌ها هدف از جمله یک بمب افکن روسی را سرنگون کرده بود.

با اینکه ارتش اوکراین در ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرد که شبح کی‌یف افسانه‌ای است که توسط اوکراینی‌ها خلق شده است، اما این عنوان از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرهنگ دوم ویاچسلاو یرکو، سرگرد استپان تارابالکا و سپس به کورنچوک تعلق گرفت.

با این حال، آندری، یک شهروند اوکراینی در میان عزاداران در مراسم تشییع جنازه کورنچوک اشباح کی‌یف" واقعی بودند و آن‌ها ویاچسلاو یرکو و والنتین کورنچوک بودند.

 
منبع: .nv.ua

نظر شما