شناسهٔ خبر: 67281616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است - اکونیوز

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: انتخابات امنیت کشور را تضمین خواهد کرد و لذا باید حضور همه پای صندوق‌های رأی در ۸ تیرماه پررنگ و مشارکت حداکثری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران در گناوه با تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: در تقویم نظام اسلامی ۳۱ خرداد سالگرد شهادت شهید دکتر چمران، به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

امام جمعه گناوه افزود: شهید دکتر مصطفی چمران می‌تواند اسوه و الگویی برای همه نسل‌ها باشد، شخصیتی که هم دارای صفات حسنه زهد، تقوا، ساده زیستی، بی رغبتی به دنیا بود و نه تنها برای دانشجو و استاد دانشگاه و دانشگاهی‌های بلکه برای همه افراد جامعه اسوه و الگو است.

وی ادامه داد: زهد، ساده زیستی، تدین و التزام به شرع، تواضع و اخلاق مداری، آرامش، خوش اخلاقی و حسن سلوک، علم و دانش، مطالعات زیاد، اطلاع از موضوعات مختلف بیان جذاب و اقناع کننده، بصیرت و جریان شناسی، سیاست و حضور در میادین فعالیت‌های سیاسی، طاغوت ستیز و انقلابی نمونه‌هایی از ویژگی‌های بارز آن شهید والامقام است که این ویژگی‌ها در گزارش ساواک درباره وضعیت شهید چمران در زمان تحصیل در آمریکا نیز آمده است.

وی گفت: شهید چمران در حالی که می‌توانست بهترین زندگی دنیوی را برای خود رقم بزند اما همه اینها را رها و به لبنان آمد و کنار امام موسی صدر قرار گرفت شخصیتی که مزین به دین و اخلاق است.

وی گفت: امروز اگر نیروهای حماس و حزب الله در حال مقاومت در برابر دشمن ایستاده‌اند بنیانگذار این نیروها شهید چمران است.

حجت الاسلام رکنی گفت: شهید چمران برای دفاع از ثغور و حدود و مرزهای اسلامی و مسلمانان برای آموزش به مصر رفت و زمانی که انقلاب پیروز شد در کنار امام راحل و انقلاب و مردم قرار گرفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد و در صف اول میدان نبرد حاضر شد و در مقابل دشمنان نظام و ملت ایستاد.

انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است

شهید چمران یک مجاهد تراز انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه شهید چمران یک مجاهد تراز انقلاب اسلامی است، زیست شهدایی دارای شاخص‌هایی است که اصلی ترین شاخص در سبک زندگی شهدایی این است که شهدا به حقیقت عبودیت رسیدند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: خود را در مقابل خدا ناچیز دیدن، واگذاری همه تدبیر به خدا و معتقد به عبد بودن و مسئولیت پذیری و تکلیف گرایی سه شاخصه مهم زندگی شهدایی است.

وی گفت: شهید چمران هسته مقاومت انقلابی را تشکیل داد و در حقیقت به عنوان بنیانگذار حزب الله بود و شهید سردار سلیمانی مکمل راه شهید چمران بود.

وی اضافه کرد: تجلی عبودیت در مناجات نامه‌های شهید سردار سلیمانی و شهید چمران نشان دهنده این است که خود را فانی در خدا می‌دیدند و غیر خدا چیزی نمی‌دیدند و این عنصر عبودیت و اخلاص در راه خدا برای همه ما درس است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه شهید چمران امروز برای ما یک مکتب محسوب می‌شود، گفت: شهید دکتر مصطفی چمران الگویی برای دانشجویان، معلمان، رزمندگان، مجاهدان و پیشکسوتان جهاد و شهادت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ادامه راه شهدا وظیفه همه ما است، اظهار داشت: ادامه راه شهدا در این است که حضور ما در همه صحنه‌ها و آنچه باعث عزت انقلاب و یاد شهدا می‌شود باید پررنگ باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت انتخابات ۸ تیرماه گفت: همه باید با حضور خود و مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی در ۸ تیرماه حماسه دیگری خلق کنند و فرمایشات، دستورات و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی و عملیاتی کنند.

مشارکت حداکثری اولویت در انتخابات

وی با اشاره به اینکه رهبری چهار راهبرد را مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را در انتخابات بیان فرموده‌اند ادامه داد: مشارکت حداکثری اولویت فرمایشات رهبری و راهبرد نخستین ایشان برای انتخابات است.

امام جمعه گناوه گفت: همه ما نیروهای دلسوز و دغدغه مند انقلاب در این مقطع حساس وظیفه داریم که مردم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات در وهله اول و در مرحله بعد انتخاب اصلح برای ادامه راه شهدا تشویق و ترغیب کنیم.

وی بیان کرد: دشمن تبلیغات وسیعی را علیه اهداف انقلاب و مردم سالاری دینی که از ارکان نظام اسلامی است، راه اندازی کرده و به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات است که همه ما باید با حضور خود در انتخابات این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز ما وارثان خون شهدا هستیم و باید راه شهدا را با حضور در مقاطع مختلف انقلاب و حمایت از دستاوردهای آن ادامه دهیم، بیان کرد: انتخابات امنیت کشور را تضمین خواهد کرد و لذا باید حضور همه پای صندوق‌های رأی در ۸ تیرماه پررنگ و مشارکت حداکثری باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما