شناسهٔ خبر: 67281540 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام برنامه‌های مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در دهه ولایت

همزمان با دهه ولایت، مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی را در مشهد و سراسر کشور برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود میریان، مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های این مرکز در دهه ولایت پرداخت و گفت: به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر، کرسی‌های تلاوت رضوی با همراهی خادمیاران قرآنی آستان قدس رضوی با شعار «امیرالمؤمنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» در سراسر کشور برگزار می‌شود که حافظان و قاریان ملی و بین‌المللی آستان قدس رضوی به این مراسم قرآنی، اعزام می‌شوند.

او با اشاره به حمایت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی از جلسات سنتی (خانگی) قرآن کریم، افزود: همزمان با دهه ولایت، ثبت جلسات سنتی قرآن کریم کارکنان و خانواده‌هایشان در سایت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی انجام می‌شود و این مرکز به جلسات شناسایی شده مصحف شریف قرآن، رحل و پرچم متبرک رضوی اهدا می‌کند.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: ویژه برنامه دهمین قرعه‌کشی طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» همزمان با شب عید غدیر برگزار می‌شود که این برنامه به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد،   در این مرحله از قرعه‌کشی به نفر اول مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال (کمک هزینه سفر به کربلای معلی) و چهارده نفر دیگر ۱۰ میلیون ریال از سوی آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

میریان بیان کرد: آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز، تفسیر و تدبر در قرآن، تجوید، صوت و لحن و حفظ موضوعی و ترتیبی از جمله مراحل آموزشی طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» است که تاکنون اجرای ۴ مرحله ابتدایی طرح به صورت موفقیت‌آمیز در سطح کشور برگزار شد که توانسته افرادی را از شهر‌ها و روستا‌های مختلف به خود جذب کند.

او تصریح کرد: همزمان با دهه ولایت، کلاس‌های روخوانی قرآن کریم، صحت نماز، تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» با ۵۰ درصد تخفیف برای کارکنان آستان قدس رضوی و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود که فراگیران می‌توانند از ۴ تا ۳۰ ساعت آموزشی از مراحل این طرح بهره‌مند شوند.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در پایان به برگزاری نمایش «بازخوانی قرآنی واقعه غدیر» دانست تاکید کرد: در برگزاری این نمایش توسط خادمیاران کانون خدمت رضوی، پیام غدیر بر اساس ۱۰ آیه ولایت به صورت نمایشی بازخوانی که در طول دهه ولایت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

نظر شما