شناسهٔ خبر: 67281438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۷.۱ درصد سرمایه‌گذاری بخش معدن کشور به آذربایجان‌شرقی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از اختصاص ۷.۱ درصد از کل ارزش سرمایه‌گذاری بخش معدنی کشور به آذربایجان‌شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فرهاد ذوقی درخصوص آخرین آمارهای منتشر شده گفت: 4.8 درصد از معادن در حال بهره‌برداری کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد و 6.9 درصد از کل ارزش افزوده تولید شده بخش معدن به این استان تعلق دارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح آمارگیری سالانه از معادن در حال بهره‌برداری، همزمان با کل کشور از اول تیر تا 30 مهر گفت: همکاری سازنده دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه در تولید آمارهای دقیق، باکیفیت و به هنگام شده تأثیر بسزایی دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: هدف از اجرای طرح آمارگیری از معادن، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بخش معدن و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمایه‌گذاری آن است.

ذوقی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی یکی از مناطق غنی کشور است و بهره‌برداری صحیح و عملی از این ذخایر متنوع معدنی در استان، مستلزم برنامه‌ریزی‌ دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما