شناسهٔ خبر: 67281185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه‌ عبری: اجازه بازگشت آوارگان به شمال در دست نصرالله است

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه یک سوم آوارگان در شهرک‌های شمالی هرگز به این شهرک‌ها برنمی‌گردند اعلام کردند تا زمانی که نصرالله اجازه ندهد ساکنان شمال که آواره شده‌اند نمی‌توانند به آنجا بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که انتقادات محافل، مسئولان و شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی از وضعیت آشفته این رژیم و عملکرد ضعیف ارتش و کابینه اسرائیل در برابر آن روز به روز در حال افزایش است، یک رسانه صهیونیستی با اعلام نتایج نظرسنجی از ساکنان شهرک‌های شمالی، به وضعیت دشوار این شهرک نشینان که از ترس عملیات‌های حزب‌الله آواره شده‌اند اشاره کرد.

روزنامه عبری معاریو در گزارشی اعلام کرد: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که یک سوم از اسرائیلی‌هایی که از مناطق شمالی آواره شده‌اند هرگز به خانه‌هایشان برنمی‌گردند.

در این نظرسنجی که هزاران نفر از آوارگان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی در آن مشارکت کرده بودند، حدود 28 درصد گفتند به هیچ وجه آمادگی جهت بازگشت به شهرک‌های شمالی را ندارند، 46 درصد هم گفتند در شرایطی که اوضاع کاملاً آرام و تضمین شده باشد به خانه‌هایشان برمی‌گردند. حدود 26 درصد هم گفتند که هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، همچنین 65 درصد از آوارگان به شدت از سیاست‌های کابینه اسرائیل در قبال شهرک‌های شمالی ناراضی بودند. 63 درصد هم گفتند که وضعیت روانی بسیار وخیمی دارند.

روزنامه عبری معاریو در ادامه این گزارش تاکید کرد: یک سوم از آوارگان در شهرک‌های شمالی باور ندارند که در هیچ زمانی امنیت به این منطقه برگردد. در حال حاضر دو سوم آوارگان کاملا بیکار هستند و 73 درصد معتقدند که وضعیت اقتصادی آنها به شدت بد شده است.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که بعد از 8 اکتبر 2023، حزب الله تبدیل به تهدید اصلی برای اسرائیل شده؛ نه تنها به این دلیل که شمال الجلیل را از جمعیت خالی کرده و آتش سوزی گسترده‌ای در شهرک‌های شمالی به راه انداخته، بلکه به این دلیل که ده‌ها هزار اسرائیلی را آواره کرده و تا زمانی که (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله اجازه ندهد آنها نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

«آوری گوردین» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی هم در صحبت با ساکنان شهرک مانوت در الجلیل غربی اعلام کرد که تخلیه ده‌ها شهرک شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی)، بزرگترین دستاورد حزب الله است.

رسانه‌های عبری به طور گسترده درباره وضعیت آشفته ساکنان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی صحبت و تاکید کردند: شهرک نشینان در این منطقه بهای سنگینی می‌پردازند و خسته شده‌اند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد: شهرک نشینان در شمال به شدت افسرده هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که برای پایان دادن به کابوس موشک‌های حزب الله چه باید کرد.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از شهرک نشینان در الجلیل اعلام کرد که اسرائیلی‌ها در اینجا در میان موشک‌های حزب‌الله زندگی می‌کنند و وضعیت وحشتناک است. از ماه اکتبر جامعه اسرائیلی در شمال از هم پاشیده، اقتصاد نابود شده و بسیاری شغل خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که ساکنان شهرک‌های شمالی معتقدند کابینه آنها را رها کرده تا به زندگی در زیر سایه جنگ عادت کنند.

علاوه بر آن در حالی که رسانه‌های صهیونیستی با تبعیت از سیاست سانسور ارتش این رژیم، تلاش داشتند میزان تلفات و همچنین تعداد آوارگان از جبهه شمالی فلسطین اشغالی را پنهان کنند و مدعی بودند که ده‌ها هزار نفر از این منطقه آواره شده‌اند، مجله نیوزویک آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تعداد اسرائیلی‌هایی که به دلیل حملات حزب الله از خانه‌های خود در شمال آواره شده‌اند به 200 هزار نفر می‌رسد و این برخلاف آمار اعلام شده توسط ارتش اسرائیل است که اعلام کرده بود 60 هزار اسرائیلی از شمال آواره شده‌اند.

پیش از این مقامات و مسئولان حزب‌الله بارها درباره آوارگی 200 هزار نفر در شمال فلسطین اشغالی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما