شناسهٔ خبر: 67281046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۶ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد – ایرنا – مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و تمهید شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان ۳۶ طرح با ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه در شهرک‌ها و نواحی این استان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حمید غفاری در بررسی اساس‌نامه و مشکلات شرکت‌های خدماتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح‌های زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: طی سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکاران این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی یکی از موضوعات مهم در شرکت شهرک‌های صنعتی را برنامه‌های حمایتی و مشوقات پرداختی به واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: سال گذشته دراین خصوص ۱۰ جلسه‌ پایش با حضور ۴۵ واحد صنعتی در استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این واحدها از جمله واحدهایی هستند که تنها بخشی از ظرفیت آن‌ها و یا برخی ازآن‌ها تعطیل شده بودند که مشکلات آن‌ها احصا شد.

وی انعقاد ۲۵۸ قرارداد با سرمایه‌گذاران، عارضه‌یابی ۴۹ واحد صنعتی، حمایت از ۹۶ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و پرداخت کمک‌هزینه‌ شرکت در نمایشگاه، برگزاری ۲ رویداد استارتاپی و راه‌اندازی پنج کیلینیک کسب و کار، حمایت مالی از ۱۰ پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد و دکترا و برگزاری ۱۳۵ دوره‌ آموزشی را از جمله اقدامات مهم حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد.

غفاری انعقاد تفاهم‌نامه‌ برای ایجاد سه پست برق شهرک‌های صنعتی شهرکرد ۲ ، بروجن ۲ و سفیددشت با شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان اصفهان، تامین برق سه ناحیه‌ی صنعتی یان‌چشمه، وحدت کیار و اردل، تامین آب شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ شهرکرد، نواحی صنعتی دشت زرین و اردل را از دیگر برنامه‌های زیرساختی و بنیانی سال گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری معرفی کرد.

به گفته غفاری، با توجه به محرومیت تاریخی استان؛ توسعه‌ متوازن شهرک‌ها و نواحی صنعتی در چهارمحال و بختیاری، همواره دغدغه‌ نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیرنظارت بر شهرک‌های غیردولتی و شرکت‌های خدماتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز گفت: مشارکت مردم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است افزایش می‌یابد.

بهاره حاجی‌زاده افزود: از مهمترین جلوه‌های مشارکت مردم تصمیم‌گیری بخش غیردولتی در قوانین و مقررات مربوط به خودشان است که تاکنون این فضا مهیا نبوده است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط طی ابلاغیه‌ای به تمام استان‌های کشور اعلام شده است اساس‌نامه شرکت‌های خدماتی که مبنای قانونی و اجرایی دارد را به شرکت‌های خدماتی ابلاغ و نظر آن‌ها گرفته شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف هستند.

هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک هستند.

نظر شما