شناسهٔ خبر: 67281035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام ورود سامانه ناپاپدار جوی از روز جمعه (اول تیر) تا دوشنبه (چهارم تیر) به این استان هشدار سطح زرد شماره ۱۱ صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، پدیده‌های مورد انتظار در اثر این سامانه جوی وزش تندبادهای موقتی ، بارش باران گاهی به صورت رگبار باران توام با رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد استان پیش‌بینی شده است.

در اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این سامانه اردبیل ، اصلاندوز ، بیله‌سوار ، پارس‌آباد ، خلخال ، گرمی ، سرعین ، کوثر ، گرمی ، مشگین‌شهر ، نمین و نیر اعلام شده است.

در اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری ، اصابت صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی ، احتمال اختلال موقتی در عملیات پروزار فرودگاه‌های استان و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی خبر داده شده است.

این اداره کل بر لزوم اجتناب از اتراق و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر ، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

نظر شما