شناسهٔ خبر: 67280989 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

افت قیمت خودروهای برقی از بنزینی بیشتر است

صاحب‌خبر -

بررسی کارشناسان نشان داد که افت قیمت خودروهای برقی از بنزینی بیشتر است و این باعث شده خودروهای بنزینی طرفداران بیشتری داشته باشند.

اخیرا شرکت‌های بسیاری به تولید خودروهای برقی اقدام کرده‌اند. این‌گونه ماشین‌ها در بازار دارای قیمت بالایی هستند، اما در بررسی کارشناسان مشخص شد که این خودروها پس از شیوع کرونا دچار افت قیمتی شده‌اند.

خودروهای برقی در ابتدای عرضه به بازارهای بین‌المللی با قیمت بالایی عرضه شدند؛ اما بررسی آخرین اخبار خودرو و مطالعات اخیر وبسایت iSeeCars نشان می‌دهد که این خودروها دچار افت شدید قیمتی نسبت به همتایان بنزینی خود شده‌اند.

افت شدید قیمت خودروهای برقی

طبق گزارشی که iSeeCars در ماه می منتشر کرده، میانگین قیمتی یک خودروی برقی دست دوم و همچنین خودروی بنزینی به 8.5 درصد رسیده است. به‌طور دقیق‌تر، قیمت یک خودروی برقی در ماه می در بازار آمریکا ۲۸٬۷۶۷ دلار بوده، در حالی که قیمت یک خودروی بنزینی 3 هزار دلار بالاتر با قیمتی نزدیک به ۳۱,۴۲۴ دلار فروخته شده است. با احتساب میانگین قیمتی این خودروها، باید گفت در بازار کنونی آمریکا، خودروهای دست دوم با سوخت فسیلی طرفداران بیشتری نسبت به خودروهای برقی دارند.

کارشناسان برای درک بهتر از وضعیت بازار خودرو، به محاسبه قیمت‌ کنونی بازار و سال گذشته پرداخته‌اند. این مقایسه بین ماه ژوئن سال 2023 و ژوئن سال 2024 شده و بررسی داده‌ها نشان ‌می‌دهد که در سال گذشته، ارزش خودروهای برقی دست دوم 25 درصد بیشتر از میانگین قیمتی خودروهای بنزینی کارکرده بوده است.

افت قیمت خودروهای برقی افت قیمت خودروهای برقی

خودروهای بنزینی در ژوئن 2023 با میانگین قیمتی 33,469 دلار به فروش می‌رسید؛ در حالی که قیمت یک خودروی برقی کارکرده در ژوئن سال گذشته برابر با 40,783 دلار بوده است. برای درک بهتر از شرایط موجود در بازار خودروهای کارکرده، مثالی از مقایسه قیمتی دو خودروی تسلا مدل ۳ و بی ام و سری ۳ می‌تواند کمک‌کننده باشد. سال گذشته متوسط قیمتی یک خودروی تسلا مدل 3 کارکرده حدودا 2,635 دلار از یک بی ام و سری 3 بیشتر بوده است؛ در حالی که تنها پس از گذشت 11 ماه، تسلا مدل 3 بسیار ارزان‌تر از یک بی ام و سری 3 به فروش می‌رسد. به‌طور میانگین، تسلا مدل 3 در سال 2024 با افت قیمتی 4 هزار دلاری در بازار روبه‌رو شده است.

کارشناسان به بررسی 10 مدل خودروی برقی پرداخته‌اند. از بین این مدل‌ها، خودرویی که در سال جدید دچار افت قیمتی بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها شده، کراس اوور برقی جگوار I-Pace است. این خودرو حدودا 14,053 هزار دلار از ارزش خود را از دست داده است.

افت 30 درصدی قیمت محصول جگوار، آن را صدرنشین این جدول کرده و دیگر خودروها نیز به‌ترتیب با درصدهای متفاوتی، افت قیمتی را تجربه کرده‌اند. این وضعیت نشان‌دهنده شرایط بد بازار خودروهای برقی است. افت قیمتی خودروهای برقی باعث شده تا بار دیگر خودروهای بنزینی از استقبال زیادی برای خرید مواجه شوند. این موضوع ممکن است دلایل بسیاری از جمله مسائل فنی، قیمت خودرو و حتی ظاهر خودرو داشته باشد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
با آریزو ۶ جی تی به عنوان خودرو ترند بازار ایران آشنا شوید رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط این ماشین عجیب و غریب شکسته شد + ویدیو

نظر شما