شناسهٔ خبر: 67280943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «اختصاصی» شد

زهره آقاجانی

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: بخشی از درآمدهای این سازمان با مساعدت و حمایت‌های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی «اختصاصی» شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج‌بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور، گفت: بخشی از درآمدهای سازمان با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های مداوم و مستمر سازمان در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اختصاصی شد و حمایت‌های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در تحقق این خواسته به حق سازمان هواشناسی نقش کلیدی داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: پیش‌از این، همه درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «عمومی» بود و تنها بخشی از آن به سازمان بر می‌گشت اما امسال بخشی از درآمدهای این سازمان اختصاصی شده است.

وی با بیان اینکه عمده درآمدهای سازمان از محل ارائه داده، اطلاعات و خدمات به حوزه‌های مختلف عملیاتی کشور تأمین می‌شود، گفت: بااین‌همه، همچنان بخشی از درآمدهای سازمان عمومی است و در برخی سال‌های میانی دهه ۹۰، میزان جذب اعتبارات عمومی سازمان، صفر بوده اما در چهار- پنج سال اخیر هیچگاه این شرایط تکرار نشده است.

وی با بیان اینکه تأمین بسیاری از تجهیزات هواشناسی معمولاً به صورت ارزی انجام می‌شود، گفت: باوجود افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان در سال ۱۴۰۳، همچنان نیازمند جهش جدی اعتبارات سازمان برای تأمین بهینه تجهیزات در سطح رقابتی منطقه هستیم و شرایط فعلی کفایت اهداف منطقه‌ای را نمی‌کند. شرایط تغییر اقلیم و افزایش رخدادهای شدید آب‌وهوایی از یک سو و کمبودهای بلندمدت توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی از سوی دیگر سبب شده تا تقویت و به‌روزرسانی زیرساخت‌های هواشناسی بیش‌ازپیش در دستور کار باشد.

نظر شما