شناسهٔ خبر: 67280696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهار ۴ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری

مریم علیزاده ساناز صیدی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از مهار چهار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد و گفت: چهار مورد از این آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع روستاهای ارمند سفلی، مشکدوزان، ارجنک و راستاب بود که در کمترین زمان ممکن مهار شد.

صاحب‌خبر -

صادق محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه روزگذشته چهار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف استان رخ داد، اظهار کرد: چهار مورد از این آتش‌سوزی‌ها که از ساعاتی قبل در جنگل‌ها و مراتع مناطق روستای مشک‌دوزان از توابع شهرستان لردگان، روستای ارمند سفلی شهرستان خانمیرزا، راستاب بخش جونقان شهرستان فارسان، ارجنک بخش مرکزی شهرستان شهرکرد رخ داد، ساعاتی پیش با تلاش کارکنان کشیک اطفای حریق یگان حفاظت منابع طبیعی و مردم مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست ابراز کرد: دلایل دقیق وقوع این آتش‌سوزی‌ها معلوم نبوده و در دستور کار بررسی است البته عمده آتش‌سوزی‌ها به دلیل بی‌دقتی و سهل‌انگاری مردم است.

وی با بیان اینکه عامل انسانی در این آتش‌سوزی‌ها غالب بوده است، عنوان کرد: با مشارکت همیاران طبیعت محافظ، گروه‌های دیدبان، گروه اطفای حریق جوامع محلی و کشیک اطفای حریق یگان حفاظت اداره‌کل و شهرستان‌های مجاور منابع طبیعی و آبخیزداری آتش در مدت زمان کوتاهی مهار شد.

محمدی با اشاره به کنترل حریق در کمترین زمان ممکن، اضافه کرد: از تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار این آتش سوزی‌ها و همکاری آنان با پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قدردانی می‌شود.

 وی گفت: مهار این آتش‌سوزی از توان مردم منطقه خارج بود و برای مهار آن‌ها نیاز به همکاری کشیک اطفای حریق یگان حفاظت منابع طبیعی بود که علی‌رغم کمبود تجهیزات و منابع مالی و انسانی کنترل شد.

محمدی با بیان اینکه دو مورد از عاملین آتش‌سوزی شناسایی شدند، افزود: با بی‌توجهی و سهل‌انگاری برای پاک‌سازی مزارع کشاورزی، گرم کردن لوله پلی‌اتیلن در باغ و سهل‌انگاری در درست کردن چای از علت‌های ایجاد حریق می‌باشد.

انتهای پیام

نظر شما