شناسهٔ خبر: 67280616 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

در شیراز برگزار شد؛

دهمین جشنواره ملی شعر غدیر

دهمین جشنواره ملی شعر غدیر با حمایت بنیاد بین‌المللی غدیر و مشارکت سازمان بهزیستی فارس در بنیاد غدیر شیراز برگزار شد که شاعران برگزیده ضمن خوانش اشعار ولایی، عشق و ارادت خود را به ساحت اهل‌بیت عصمت و طهارت بیان داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، هم‌زمان با ایام دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم، به منظور نشر معارف و بیان شاعرانه فضایل حضرت امیرالمؤمنین (ع)، شب شعر غدیر با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب کشور در محل بنیاد غدیر شیراز برگزار شد.


محمدرضا هوشیار ضمن تبریک دهه ولایت گفت: از راهبردهای اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف است که در سازمان بهزیستی تلاش در زمینه توانمندسازی جسمی و روحی و معنوی است.


وی ادامه داد: فراخوان برنامه دهمین شب شعر غدیر برای اولین‌بار در سازمان بهزیستی فارس اجرا شد و باعث خوشحالی است که تعداد ۸۰ اثر از جامعه هدف بهزیستی منتخب و جهت ارسال به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر معرفی شدند که از این تعداد ۱۳ اثر منتخب ملی در جشنواره شدند. 


مدیرکل بهزیستی استان فارس تأکید کرد: هدف اصلی از اجرای این‌چنین برنامه‌ها برای توانمند سازی و هویت بخشی به جامعه هدف است و اینکه فرد معلول به این باور برسد که معلولیت محدودیت نیست.


وی تصریح کرد: توانمندسازی معنوی و روحی باعث عزت نفس و خود باوری در این بزرگواران می‌شود همچنین نگرش آحاد ملت را نسبت به آنان تغییر می‌دهد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع نیز بیان کرد: کاروان شعر، ادب و هنر وقتی به آستان ولایت و وجود مقدس آقا امیرالمؤمنین (ع) می‌رسد رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. 


وی ادامه داد: ظرفیت شعر و شاعری یک استعدادی است که خداوند متعال آن را در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهد وقتی از لحاظ فلسفی به مقوله شعر نگاه می‌کنیم خواهیم دید که این ظرفیت از یک استعداد روحی بسیار بالایی در شخص شاعر باید برخوردار باشد تا قریحه شعری و شاعری در معرض تجلی و الهام خداوند متعال قرار بگیرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تأکید کرد: اگر ظرف دل و خیال شاعر به‌گونه‌ای پاک تطهیر باشد تبدیل به آینه‌ای تمام نما می‌شود و به تعبیر حافظ جام جهان بینی است که دیگران می‌توانند از این آینه به تجلیات الهی و ارزش‌های والای دینی و حقایق اصیل تکوینی نظر کنند. 


وی تصریح کرد: نکته‌ای که ما باید به آن توجه کنیم این است که ظرفیت و این استعداد بیان حقایق و تبیین ارزش‌های الهی در آینه شعر و هنر و ادب یک بایسته‌ها و یک قواعدی دارد که ناگزیریم از آن پیروی کنیم تا این استعداد در ما ظهور و بروز بیشتری پیدا کند.


به گزارش شیرازه، این مراسم با حمایت بنیاد بین‌المللی غدیر و مشارکت سازمان بهزیستی فارس در بنیاد غدیر شیراز برگزار شد که شاعران برگزیده ضمن خوانش اشعار ولایی، عشق و ارادت خود را به ساحت اهل‌بیت عصمت و طهارت، بیان داشتند.


انتهای خبر/224224

نظر شما