شناسهٔ خبر: 67280594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارندگی بهاره سبزوار ۱۴۱ درصد افزایش یافت

سبزوار- ایرنا - رییس اداره هواشناسی سبزوار اعلام کرد: بهار امسال در این شهرستان ۵۹.۱ میلی‌متر باران بارید که این رقم نسبت به ۲۴.۵ میلی‌متر بارندگی بهار پارسال ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

رضا صبوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان بارندگی بهاره این شهرستان در دوره بلندمدت آماری را ۵۹.۴ میلی‌متر عنوان کرد و افزود:‌ بر این اساس میزان بارندگی این شهرستان نسبت به دوره آماری یک درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود:‌ در بهار امسال شهرستان «خوشاب» با ثبت ۸۴.۹ میلی‌متر باران بیشترین میزان بارندگی را در میان شهرستان‌های غرب خراسان رضوی داشته است که این رقم نسبت به ۱۸.۵ میلیمتر بهار پارسال افزایش ۳۵۸ درصدی داشته و نسبت به ۸۲.۴ میلی متر بارش بهاری در دوره آماری بلندمدت سه درصد بیشتر شده است.

رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت: میزان بارندگی بهار امسال در شهرستان جوین ۸۰.۶ میلیمتر، جغتای ۷۳.۶ میلیمتر، ششتمد ۶۰.۲ و داورزن ۵۱.۲ میلیمتر بوده است که نسبت به بارش های بهاری این مناطق در سال گذشته که به ترتیب ۳۷.۴ میلیمتر، ۲۶.۱، ۴۹.۸ و ۳۶.۶ میلیمتر بوده است، به ترتیب ۱۱۶ درصد، ۱۸۲ درصد، ۲۱ درصد و ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صبوری خاطرنشان کرد: میزان بارندگی بهاره شهرستان‌های جوین، جغتای و داورزن در دوره بلندمدت آماری به ترتیب ۷۸.۴ میلیمتر، ۷۹.۸ و ۴۷.۵ میلیمتر بوده است که بدین ترتیب بارش امسال جوین و داورزن در مقایسه با دوره آماری به ترتیب سه و هشت درصد افزایش نشان می دهد و میزان بارندگی شهرستان جغتای در مقایسه با دوره آماری هشت درصد کاهش یافت است.

وی افزود: شهرستان تازه تاسیس ششتمد هیچ عددی از میزان بارندگی دوره آماری در جداول هواشناسی ندارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما