شناسهٔ خبر: 67280590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

شهرکرد- ایرنا- اردوی جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری در آخرین هفته از خردادماه ۱۴۰۳ به بررسی مشکلات شهرستان خانمیرزا اختصاص یافت که در این اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارشی از روند توسعه و عمران این شهرستان از جمله توسعه زیرساخت‌های صنعتی، آبرسانی ، تسهیات اشتغالزا، مسکن ، دهیاری‌ها ، گاز و حمل و نقل را ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اردوهای جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی با رویکرد " چله خدمت " به عنوان میراثی ماندگار از رییس جمهور شهید تا آخرین روز از فعالیت دولت سیزدهم ادامه دارد.

وضعیت زیرساختی شهرستان خانمیرزا چگونه است؟

فرماندار خانمیرزا با اشاره به اقدامات مهم دولت سیزدهم برای رفع محرومیت و تنش آبی در این شهرستان گفت: خانمیرزا نخستین شهرستان چهارمحال و بختیاری است که قرارگاه جهادی امام حسن (ع) در آن مستقر شد و۴۴ روستای این شهرستان زیرپوشش طرح جهاد آبرسانی قرار گرفت.

یدالله خالدی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خانمیرزا به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در این ارتباط در فاز نخست ۲۱ روستا در دستورکار قرارگاه امام حسن (ع) قرار گرفت تمام لوله‌کشی، کنتورگذاری و تامین ۶ مخزن بزرگ (سه مخزن ۲ هزار مترمکعبی و مابقی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ مترمکعب) انجام شده است.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی در شهرستان خانمیرزا اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح جهاد آبرسانی روستاهای این شهرستان مصوب و هزینه شده است.

فرماندار خانمیرزا با اشاره به حفر ۸۵۰ حلقه چاه در دشت خانمیرزا گفت: خشکسالی‌های گذشته، خشک شدن چاه‌ها و ضعیف شدن سفره‌های زیرزمینی موجب شد تا برای تامین آب کشاورزی طرح انتقال آب از سد شهدای چشمه علی به دشت خانمیرزا تعریف شود که با تامین اعتبار اجرایی می‌شود.

خالدی اضافه کرد: توسعه گلخانه‌ها از مهمترین رویکردهای کشاورزی شهرستان خانمیرزا است و برای رفع افت فشار ایستگاه تقویت گاز در این شهرستان احداث شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۶ هکتار گلخانه در شهرستان خانمیرزا احداث شده و تلاش می‌شود این سطح به ۷۰ هکتار افزایش یابد.

فرماندار خانمیرزا بر ضرورت سرعت بخشی در تامین زمین نهضت ملی مسکن، اجرای طرح‌های راهداری، ارتقای سرانه ورزشی با تامین زمین مناسب برای ایجاد فضای ورزشی و به سرانجام رساندن شهرک صنعتی این شهرستان تاکید کرد.

تامین ۴۸ پنل خورشیدی برای عشایر خانمیرزا

مدیرکل امور عشایر چهارمحال وبختیاری با اشاره به تامین ۵۳ فقره پنل خورشیدی در سال گذشته گفت: تلاش می‌شود امسال نیز ۴۸ دستگاه پنل خورشیدی برای جمعیت عشایری این شهرستان تامین شود.

محمد محمودی افزود: با تامین این تعداد پنل خورشیدی، همه خانوارهای عشایری شهرستان خانمیرزا از پنل خورشیدی برخوردار خواهند بود.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

وی بازسازی بیشتر آبشخورها و چشمه‌ها و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به ۱۴ نفر در سال‌جاری را از اقدامات مهم انجام شده برای عشایر شهرستان خانمیرزا عنوان کرد.

ارتقای ۶ برابری زیرساخت‌های گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وجود ظرفیت لازم برای توسعه گلخانه‌ها در شهرستان خانمیرزا زیر ساخت‌های مورد نیاز در بخش گازرسانی به میزان ۶ برابر ارتقا یافت.

جهانبخش سلیمیان افزود: مجوزها برای گازرسانی و انشعاب لازم از خطوط سراسری گرفته و ایستگاه مربوطه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

وی اظهار داشت: با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم در بخش گازرسانی ۱۰۰ درصد میزان مصرف گاز در شهرستان خانمیرزا افزایش یافته به گونه‌ای که ۲۹ هکتارگلخانه ایجاد شده همه از نعمت گاز برخوردار هستند.

سلیمیان در خصوص تکمیل شبکه و زیرساخت گازرسانی در شهرستان خانمیرزا گفت: پیمان آن گرفته شده ۵۰ درصد پیشرفت دارد و تنها ۶ کیلومتر مسیر اصلی باقی‌مانده که با تدابیر اندیشیده شده و بازگشایی مسیر تمام ظرفیت‌ها در این شهرستان تامین می‌شود.

وی با اشاره به مساله فرونشست در شهرستان خانمیرزا افزود: با توجه به گستردگی شبکه‌ها و خطوط انتقال در این شهرستان باید به صورت ویژه این مساله بررسی و اقدامات مقاوم سازی انجام شود.

رفع فرونشست در خانمیرزا با تامین آب از چشمه سفید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به مساله فرونشست در شهرستان خانمیرزا گفت: استخراج آب از آبخوان‌ها یکی از علت‌های فرونشست به شمار می‌رود.

محمد کریمی شیاسی افزود: شرکت آب و فاضلاب ۲۹ حلقه چاه در دشت خانمیرزا دارد که ۲۳۰ لیتر در ثانیه آب از آن‌ها برداشت می شود.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح تامین آب از چشمه سفید و احیای این تالاب امکان جلوگیری از فرونشست در دشت خانمیرزا را دارد.

کریمی با اشاره به اجرای ۱۰۲ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان خانمیرزا گفت: ۹۵ کیلومتر از این میزان اجرای شبکه آبرسانی از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) و هفت کیلومتر نیز با همت آبفا، دهیاران و شهرداری انجام شده است.

وی اجرای ۲۲ کیلومتر خطوط انتقال، احداث هشت هزار مترمکعب مخزن، حفر چهارحلقه چاه و تامین ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مجمع آرمند را از جمله اقدامات انجام شده در بحث جهاد آبرسانی عنوان کرد.

اجرای هزار میلیارد ریال طرح راهداری در شهرستان خانمیرزا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۲۲۱ کیلومتر از مجموعه راه‌های استان در جغرافیای شهرستان خانمیرزا گفت: براساس اولویت و مطالبه‌های مردم هم اکنون ۱۲ طرح راهداری با یک هزار میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان در حال اجرا است.

روح الله غلامی افزود: محور اصلی و ترانزیتی استان از صفر تونل الغدیر پل کروس به سمت شهرستان خانمیرزا با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

وی با اشاره به اجرای راه فرعی آلونی به ده‌صحرا به عنوان یکی از مطالبه‌های دیرینه مردم این منطقه است اضافه کرد: طول این مسیر ۱۵ کیلومتر است که ۹ کیلومتر آن با ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و به زودی در قالب طرح‌های چله خدمت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: محور مهم بعدی سراهی ارمند به سمت انتهای حوزه به طول ۳۳ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.

غلامی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز اضافه کرد: نهمین دوربین هوشمند جاده‌ای در پیچ کارخانه آسفالت نصب شده و با نصب آن شمار این دوربین‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۴۰ دوربین می‌رسد.

پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزا در شهرستان خانمیرزا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزا ۵۶۵ طرح اقتصادی و اشتغالزا در شهرستان خانمیرزا فعال شد.

محسن مولوی با اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی در سال‌جاری در مرحله نخست افزود: سال گذشته ۴۷۰ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان خانمیرزا صادر و ۸۵ میلیارد ریال در این بخش پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در روستاهای شهرستان خانمیرزا اضافه کرد: امسال با همت ۳۱ دستگاه اجرایی باید ۶۵۷ فرصت شغلی جدید دربخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی این شهرستان ایجاد شود.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

مولوی یادآور شد: همچنین در دور دوم سفر استانی رییس جمهور شهید مجوز ساخت مجموعه ورزشی چند منظوره کارگران در شهرستان خانمیرزا گرفته شده که انتظار می‌رود با تغییر کاربری و تامین اعتبار وارد فاز اجرایی شود.

تجهیز شهرستان خانمیرزا به فیبرنوری

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر فیبر نوری به صورت کامل در شهرستان خانمیرزا اجرایی و همچنین پایش تصویری نیز راه‌اندازی شده است.

هومان محمودی افزود: برای همه دستگاه‌های اجرایی سه شهرستان لردگان، خانمیرزا و فلارد فیبر نوری تا درب اداره رفته و باید تحویل گرفته شود.

وی با اشاره به وجود ۲۰ سایت تلفن همراه در شهرستان خانمیرزا گفت: پنج سایت در اسفند سال گذشته راه اندازی شده و تاپایان امسال نیز هفت سایت دیگر نصب و راه‌اندازی می‌شود.

محمودی یادآور شد: هفت هزار شمار تلفن ثابت در شهرستان خانمیرزا وجود دارد که سه هزار و ۲۰۰ شماره آن به اینترنت وصل است.

تاسیس مرکز جامع سلامت در شهر آلونی

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش انجام شده به زودی مرکز جامع سلامت منتخب در شهر آلونی راه اندازی می‌شود.

محمد حسین اعرابی افتتاح اورژانس بین جاده‌ای ۱۱۵ ارمند، ۱۱۵ آلونی، آزمایشگاه مرکزی واتوبوس آمبولانس را از جمله مهمترین طرح‌های عمرانی بهداشتی درمانی در شهرستان خانمیرزا عنوان کرد.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

وی استقرار شبکه بهداشت و درمانی در شهرستان خانمیرزا را از دیگر اقدامات مهم در این شهرستان اعلام کرد.

ادامه نهضت آسفالت در خانمیرزا

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ۵۶۲ دهیاری استان ۲۲۱ دهیاری در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد است.

علی زاهدی افزود: ازتعداد دهیارهای حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد ۵۲ دهیاری مربوط به شهرستان خانمیرزا و از این تعداد ۱۷ دهیاری بالای هزار نفر جمعیت دارند.

وی با اشاره به انجام ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سال گذشته در روستاهای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یک سوم از این میزان آسفالت انجام شده در استان در شهرستان خانمیرزا بوده است.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

زاهدی یادآور شد: سال گذشته ۳۴۰ میلیارد ریال واریزی نقدی به دهیاری‌های شهرستان خانمیرزا بود که امسال این میزان به سه تا چهاربرابر افزایش پیدا می‌کند.

وی شمار دستگاه‌های خودرویی در شهرستان خانمیرزا در بخش روستایی را ۲۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین قیررایگان و نهضت آسفالت انتظار می‌رود سطح بیشتری از معابر روستایی در سال‌جاری در این شهرستان آسفالت شود.

اجرای طرح گردشگری در ارمند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری درخصوص کمپینگ گردشگری ارمند شهرستان خانمیرزا گفت: با اجرای این کمپینگ شرایط برای اجرای طرح گردشگری گسترده‌ای در این شهرستان فراهم می‌شود.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

علیرضا جیلان با اشاره به اهمیت تحقیق و مطالعه افزود: یکی از مهمترین کارهای انجام شده تپه سینی بود که تعیین حریم و عرصه شد.

تامین ۱۹۷ هکتار زمین در دشت سفیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین مسکن که از نیازهای منطقه است در دشت سفیلان ۱۹۷ هکتار زمین تامین و در اختیار راه و شهرسازی قرار داده شد.

مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری برای توسعه و عمران شهرستان خانمیرزا چه تصمیمی گرفتند؟

اصغر احمدی تامین نیاز زمین روستاییان به مساحت ۶۰ هکتار، تامین ۱۷۰ هکتار زمین شهرک صنعتی خصوصی، تامین ۱۶۶ هکتار شرکت شهرک‌های کشاورزی دانش بنیان، تامین ۳۱هکتار زمین برای ایجاد گلخانه، دامداری و دامپروری، پایش و مبارزه با آفت‌ها در سطح ۲۰۰ هکتار و رفع تداخل ۵۶ پلاک را از اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.

شهرستان‌های خانمیرزا در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

نظر شما