شناسهٔ خبر: 67280442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزیر کشور: نهضت بزرگ ساخت مسکن یادگار شهید رئیسی است

وزیر کشور گفت: نهضت بزرگ ساخت مسکن یادگار شهید رئیسی است که واقعا وفای به عهد داشت و تحولی بزرگ را رقم زد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در آیین اهدای زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر حضور یافت.

وی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از خصوصیات شهید رئیسی این بود که نمی‌گفت "نمی‌توانیم" یا "نمی‌شود"، حتی زمانی که قانون جوانی جمعیت آمد خیلی‌ها فکر می‌کردند قابل اجرا نیست به‌ویژه در بخش مسکن که نیازمند یک حرکت جهادی بود.

وزیر کشور افزود: جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های هر علاقه‌مند به ایران و از اولویت‌های کشور است که در دستور کار شهید جمهور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ۸ سال ماقبل در کشور دچار رکود شدید مسکن بودیم، افزود: در آغاز کار دولت سیزدهم علاوه بر تعهدات مسکن مهر، کار‌های فراوانی بر زمین مانده بود و یک نیاز خیلی جدی در کشور احساس می‌شد.

وحیدی با اشاره به اینکه در ابتدای کار آیت الله رئیسی، دولت با کمبود بودجه و اعتبارات، رکود شدید اقتصادی، رشد منفی و تورم نزدیک به ۶۰ درصد مواجه بود، گفت: باور غلطی در کشور حاکم بود که راه حل همه مسائل کشور از طریق حل مسائل با آمریکا می‌گذرد و این باوری بسیار غلط و شرک آلود بود که تبلیغ هم می‌شد.

وزیر کشور تصریح کرد: شهید رئیسی در شرایطی کشور را تحویل گرفت که می‌گفتند مشکل آب خوردن کشور هم از طریق مذاکره و توافق با آمریکا حل می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که ساخت دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است و این کار در دو سال اول دولت رقم خورد که بسیار شگرف بود.

وحیدی یادآور شد: امروز یکی از هزینه‌های جدی مردم مسکن است و وقتی این مسکن در اختیار مردم قرار گرفت بار سنگینی از دوش آن‌ها برداشته خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: خدا را شاکریم که نهضت بزرگ ساخت مسکن یادگار شهید رئیسی است که واقعا وفای به عهد داشت و این شهید عزیز تحولی بزرگ را رقم زد.

وحیدی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و تاکید بر انتخاب اصلح گفت: ان‌شاءالله خداوند رئیسی جمهوری را نصیب ما نماید که با قدرت مسیر شهید جمهور را دنبال کند تا دغدغه‌ی مسکن و جمعیت را که هر دو مؤلفه‌ی قدرت کشور در حوزه‌های اقتصادی و امنیت ملی هستند پیگیری و محقق شود.

وزیر کشور صبح روز پنجشنبه به استان مرکزی سفر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما