شناسهٔ خبر: 67280395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیوه‌های تبلیغ تأثیرگذار در قم بررسی شد

قم - ایرنا - همایش«عاشورا مکتب انقلاب آفرین» روز پنجشنبه با موضوع بررسی شیوه‌های اثرگذار تبلیغ، با حضور شماری از کارشناسان و سخنرانان مذهبی در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان دراین همایش با اشاره به برخی از اندیشه‌های شهید صدر در خصوص امر تبلیغ، تصریح کرد: تبلیغ در یک فرد در صورتی تاثیرگذارتر است که  از طریق محسوسات انجام بگیرد و از بیان معقولات تا جایی امکان دارد، خودداری شود.

شیوه‌های تبلیغ تأثیرگذار در قم بررسی شد

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ادبیات تبلیغ دینی که امروز در مدارس و مراکز آموزشی رایج است بخاطر اینکه نمی‌تواند کارآمدی دین را اثبات کند، تاثیرگذار نیست.

وی گفت: مسأله مهم امروز در مورد تبلیغ، نشان دادن آثار دنیایی و ملموس دین در زندگی مادی مردم است که تاکنون بسیار کم به آنها پرداخته شده‌است.

وی تصریح کرد: باید از مرحله استدلال برای اثبات حقایق دین به شیوه عقلانی به سوی توصیف محسوس حقایق دینی گذر کنیم تا جاذبه و زیبایی هایی در وجود مردم رسوخ کند.

شیوه‌های تبلیغ تأثیرگذار در قم بررسی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در ادامه، ابراز کرد: بیان مستند، بیان ساده و قابل فهم و تبیین کاربردی مفاهیم دینی، نیاز مهم تبلیغ علمی در جامعه است.

وی اضافه کرد: همچنین در تبلیغ عینی باید علاوه بر بیان سیره اولیای الهی، ویژگی‌های شخصیتی مبلغان نیز با صحبت‌هایی که می‌کنند فاصله نداشته باشند.

ماندگاری با تاکید بر اینکه آیت الله رییسی به دنبال دیده‌شدن نبود، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله شهید سید ابراهیم رییسی بندگی مخلصانه آن در کنار خدمت بی منت برای مردم بود.

وی با اشاره به نزدیکی به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جلوگیری از تخریب، دعوت به مشارکت بالا و مطالبه عمومی جهت اجماع نیروهای جبهه انقلاب بر روی یک گزینه از مباحث مهم انتخاباتی پیش رو است.

شیوه‌های تبلیغ تأثیرگذار در قم بررسی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی‌ از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین حادثه غدیرخم، خاطرنشان کرد: همچنان شبهاتی در خصوص غدیر خم وجود دارد که لازم است مبلغان دینی با شناخت دقیق از شبهات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به آنها ورود کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های محوری مکتب اهلبیت ادامه داد: قرآن محوری، سنت محوری، عملگرایی، عقلانیت، علم‌گرایی، اعتدال، جامعیت، ولایت‌محوری و فتح باب اجتهاد از ویژگی‌های مهم مکتب اهلبیت«ع» است.

نظر شما