شناسهٔ خبر: 67280379 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نقاشی واقعه غدیر با دست‌های دختران جهان اسلام

موسم برگزاری جشن‌های ولایت و جشن‌های غدیر در حرم مطهر رضوی فرارسیده است و دختران جهان اسلام زمزمه علی علی بر لب دارند.

صاحب‌خبر -
در این روزهای پر از نور و سرور و در روزهایی که شیعیان با پای دل، دور برکه غدیر جمع می‌شوند تا با مولای متقیان علی (ع) دست بیعت دهند، حرم مطهر رضوی نیز صحنه عشق و دلدادگی عاشقان ولایت شده است.

جشن بزرگ دختران جهان اسلام به مناسبت دهه ولایت

رواق مبارکه غدیر این بار میزبان دختران جهان اسلام شده است که با برپایی جشن بزرگ "من علوی هستم" عشق و ارادت خود را به محضر مولای متقیان حضرت علی(ع) نشان دهند و نام خود را در زمره غدیریون ثبت کنند، سراسر فضای رواق غدیر با پرچم‌ها و ریسه‌های رنگی تزئین شده و در و دیوار این رواق مزین به پرچمها و ریسه‌های رنگی است. 

این مراسم که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی برگزار شده، با همخوانی گروه سرود "خورشید هشتم" که آیاتی از سوره مبارکه تین را تلاوت کردند، آغاز و حاضران مهمان برنامه پرده‌خوانی با موضوع غدیر شدند و اجرای سرود توسط گروه سرود دختران اردو زبان "مهر طوبی" بخش بعدی جشن بزرگ "من علوی هستم" در رواق غدیر حرم مطهر رضوی بود.


رنگ‌آمیزی و تکمیل پازل غدیر

یکی از بخش‌های جذاب این جشن بزرگ، رنگ‌آمیزی تابلو بزرگ غدیر و اجرای مسابقه تکمیل پازل غدیر بود که دختران حاضر در این مراسم با شور و اشتیاق بسیاری در این بخشها شرکت کردند و علاوه بر نقاشی و تکمیل پازل، با مفهوم غدیر و واقعه‌ تاریخی این عید بزرگ دنیای اسلام آشنا شدند. 

در پایان اجرای این بخش جذاب و دوست‌داشتنی، جوایز فرهنگی و متبرک به چند نفر از شرکت‌کنندگان فعال که حضور پررنگ‌تر و با نشاط‌تری در این بخش داشتند، اهدا شد.

نظر شما