شناسهٔ خبر: 67280217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات کردستان:

ستاد انتخابات در تمام دستگاهها فعال باشد/ سلامت انتخابات خط قرمز ماست

سنندج-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ستاد انتخابات مختص وزارت کشور نیست و یک تکلیف سیاسی است و باید این ستاد در همه ادارات باشد و دستگاه های مختلف، جامعه مخاطب خود را به انواع مختلف، به مشارکت ترغیب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار کرد: در حوزه سلامت و امنیت انتخابات کارها و اقدامات خوبی در استان انجام شده است و سلامت انتخابات خط قرمز ماست لذا همه فرمانداران باید در این حوزه با جدیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی و شورای تامین کلاملا بر موضوع سلامت و امینت انتخابات نظارت دارند افزود: ما در حوزه مشارکت انتخاباتی با میانگین کشوری فاصله داریم که این امر دلایل پیشینه ای دارد، بنابراین می طلبد همه برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کردستان تبیین خانوادگی را یکی از راههای جلب مشارکت مردمی اعلام کرد و افزود: دستگاه‌ها می توانند در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات، با برگزاری برنامه‌هایی، اهمیت مشارکت را در بین خانواده های کارکنان خود تبیین کنند و این مهم را یک تکلیف بدانند.

وی در ادامه به بحث اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: در زمینه اوقات فراغت کمیته‌های مختلف تشکیل شده است اما واقعیت است که کاری که باید انجام نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: در برنامه‌های اوقات فراغت ما بجای آماده سازی جوانان و نوجوانان برای آینده، عملا آنان را سرگرم می کنیم، در حالیکه دشمن با برنامه ریزی های مختلف در صدد اسیب به قشر جوانان و نوجوان ما است اما گام های ما بسیار عقب تر از دشمن است لذا باید تلاش کنیم با افزایش سواد سیاسی و رسانه ای، این قشر را به فضای سیاسی و اجتماعی وارد کنیم.

تدابیر لازم برای امنیت انتخابات و آرای مردم اندیشیده شده است

فرمانده انتظامی کردستان نیز گفت: سلامت و مشارکت انتخابات در گرو امنیت انتخابات است و برهمین اساس در راستای امنیت و حفاظت انتخابات، صندوق‌ها و آرای مردم تمام امکانات بسیج شده تا بتوانیم انتخاباتی سالم و پرشور داشته باشیم.

سردار علی آزادی افزود: در امنیت انتخابات همه دستگاهها نقش دارند ما هم بصورت میدانی حضور داریم و همه پای کار هستند و بی شک با اقدامات خوب رسانه ای، مردم مشارکت خوبی نسبت به اسفند ماه خواهند داشت.

وی یادآور شد: ما در فرماندهی انتظامی استان، در زمینه بصیرت افزایی و اگاهی بخشی خانواده‌های کارکنان اقدامات لازم را انجام داده ایم و امیدواریم با مردم با مشارکت گسترده و آگاهانه باردیگر مشت محکومی بردهان یاوه گویا بزنند.

نظر شما