شناسهٔ خبر: 67280132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری مازندران:

۱۷ هزار فقره پرونده قدیمی مختومه شد/ بازگشت مزارع به چرخه تولید

ساری - رییس کل دادگستری مازندران از مختومه شدن ۱۷ هزار فقره پرونده با عمر بالای یکسال در محاکم استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر, عباس پوریانی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دشمنان در تلاش این هستند تا مشکلات کوچک جامعه را پررنگ جلوه دهند، افزود: آنان در پی این هستند تا اقدامات بزرگی که در کشور صورت می‌گیرد رو کوچک جلوه دهند.

وی گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌گیری از افراد نخبه در جامعه مشکلات موجود در جامعه را رفع کرد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در جامعه گفت: برای خروج از رکود، انتخابات و مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد و باید شخصی را از بین کاندیداها انتخاب کنیم که اصلح و شایسته باشد.

پوریانی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه ادامه داد: کار قضاوت دقیق و بسیار سنگین است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آمار بالای ورود پرونده‌ها به استان محاکم استان گفت: همه تلاش ما این است که بتوانیم رضایت مراجعه کنندگان به دستگاه قضا را جلب کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در تبیین اهداف، اقدامات و دستاوردهای دستگاه قضائی ادامه داد: مسائل و مشکلات استان را می‌توان با وحدت و همدلی حل کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اظهار اینکه قوه قضائیه در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار دارد گفت ۵۹ درصد از پرونده‌های استان به صورت الکترونیکی رسیدگی شد.

پوریانی با اظهار اینکه بیش از ۱۱ هزار پرونده به صورت مجازی بررسی شده است، گفت: چهار جلسه مجازی با دادگاه‌های خارجی کشورهای انگلیس اسپانیا و ارمنستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ۹۸ درصد ابلاغ الکترونیک صورت گرفت از مختومه شدن بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده با عمر بیش از یک سال در دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری مازندران به مشکلات جاده فرح آباد گوهرباران اشاره و اضافه کرد: با بروز دستگاه قضائی قرار بر این شد که مشکل این مسیر پر تردد برطرف شود.

رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید ۳۷۸ هکتار اراضی ملی سال گذشته در استان از دست متصرفان خبر داد و گفت: پیشگیری از ساخت ساز یک مسئله مهم بوده و باید ستگاه‌های متولی و مختلف در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران جهاد کشاورزی را از جمله دستگاه‌های متولی شناسایی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مزارع و اراضی معرفی کرد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی که دچار تغییر کاربری غیر مجاز شده بودند به وضع سابق برگردانده شدند.

نظر شما