شناسهٔ خبر: 67280049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گفت وگوی مهر؛

دشمن از حضور مردم پای صندوق‌های رای واهمه دارد

زاهدان_ دبیر شورای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن از حضور مردم پای صندوق‌های رای واهمه دارد.

صاحب‌خبر -

عیسی پیری در گفت وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همه ساله به مناسبت سالگرد امام راحل (ره) سخنرانی کرده و مسائل کلی و اساسی را تبیین می‌کنند، افزود: در این سخنرانی مشی و روش امام خمینی (ره)، روشنگری می‌شود تا این الگوی جاودانه همیشه در تاریخ زنده بماند.

وی ادامه داد: باید در مقابل دشمنان با هم ید واحد باشیم و با اتحاد خود با عزت و اقتدار زندگی کنیم، بعد از عملیات طوفان الاقصی همینه اسرائیل شکست و در حال ذوب شدن و افول است و در مقابل نیروهای مقاومت روزانه قوی‌تر می‌شوند.

دبیر شورای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان با توجه به بیان ویژگی و خصوصیات رئیس جمهور شهید در مراسم ارتحال امام توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: شهید رئیسی، انسانی کارآمد، ولایی، مردمی، متواضع، با خدمت شبانه روزی و خستگی ناپذیر بود که کاستی‌های دولت‌های قبل در عرصه‌های مختلف را رفع کرد و کشور را از رشد منفی به مثبت کشاند.

وی اضافه کرد: ارتباط با همسایگان که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است یکی از اقدامات مؤثر دولت سیزدهم بود، همچنین در عرصه بهداشت و درمان، عمران، اقتصاد و اشتغال کارنامه درخشان از خود بر جای گذاشت، چنان که حتی از دوران کرونا به خوبی گذر کردیم و در تولید واکسن وارد شدیم، یا اینکه توانستیم عضو سازمان‌های مهم مانند شانگ‌های و بریکس شویم و در مجموع شهید جمهور توانست کشور را از سمت قهقرایی نجات دهد.

پیری اظهار کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در مراسم ارتحال امام (ره) توسط معظم له، موضوع حضور مردم در انتخابات بود که ملت باید در سرنوشت خود حاکم باشند؛ بنابراین حضور گسترده چشم دشمن را کور کرده و شکوه و عظمت ایران را به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، تداوم همراهی باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت است که این حضور هم پردستاورد خواهد بود و پشتوانه بزرگ برای دولت بعدی به شمار می‌رود، بنابراین می‌طلبد مردم در انتخاب فرد اصلح، نامزدی را برگزینند که انقلابی، کارآمد، ولایی، جهادی و باصفا باشد و با تیم خود همکاری کند.

دبیر شورای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زمینه‌های علمی، سیاسی، نظامی و دفاعی قوی و بر روی ریل توسعه قرار داریم؛ اما در زمینه اقتصادی ضعف‌هایی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب به این موضوع در شعار سال هم اشاره کردند که دولت‌ها باید طرح‌ها و برنامه‌هایی در این عرصه داشته باشند تا منجر به رشد شود، بنابراین اگر نامزدهای انتخاباتی برنامه صحیح، منظم و علمی با نظر کارشناسان و نخبگان دانشگاهی و فنی داشته باشند قطعاً پربار خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری مناظرات و نقش آن در آگاهی مردم، گفت: در مناظرات موضوعات مختلف به چالش کشیده شده و روش‌ها مشخص می‌شود آن وقت مردم که نظاره می‌کنند می‌توانند عزم، اراده و توانایی بیشتری را در انتخاب اصلح نشان دهند.

دبیر شورای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: این کانون در کشور گسترش پیدا کرده و در تمامی استان‌ها شعبه دارد از آنجایی که دانشگاهیان از نخبگان کشور بوده و با توجه به اینکه بیش از ۱۲ هزار استاد عضو این کانون در کشور هستند در موضوع انتخابات علاوه بر معرفی ویژگی‌های فرد اصلح به ضرورت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی کمک خواهد کرد.

پیری گفت: دشمن نسبت به حضور مردم پای صندوق‌های رأی واهمه دارد؛ بنابراین وقتی حضور کمرنگ است جولان می‌دهد و به نفع خود سوءاستفاده کرده؛ اما وقتی حضور گسترده باشد سکوت را برمی‌گزیند، و این در حالیست که علت گلایه‌مندی مردم بی‌کفایتی و عدم مسؤولیت برخی مدیران است نه ناکارآمدی انقلاب و نظام؛ چنان که می‌بینیم همیشه در تمامی صحنه‌ها مردم پای کار هستند و با حضور خود مایه دلگرمی دوستداران نظام بوده و پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی دشمنان می‌دهند.

وی انتخابات را عرصه‌ای برای نمایش قدرت نظام در برابر استکبار جهانی دانست که همه باید با اعتقاد کامل و دوشادوش هم در این عرصه حاضر شده و برای برگزاری انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

دبیر شورای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم منجر به توزیع عدالت و توسعه پایدار می‌شود، یعنی وقتی مردم مشارکت کرده، مسؤولان خوب و فعال انتخاب شوند قانون به خوبی تصویب می‌شود که برآیند آن رشد و پیشرفت است، چرا که مسؤول خوب به مردم که ولی نعمت هستند امور را می‌سپارد و مردم را در تولید، اقتصاد، فرهنگ، صنعت، تجارت، واردات و صادرات دخیل می‌کند، هرجا مردم حضور داشتند شاهد موفقیت و پیشرفت و امنیت بودیم و فساد کمرنگ شد.

پیری گفت: یکی از شاخصه‌های خوب شهید رئیسی مردمی بودن، تواضع، مشورت پذیری، حامی مظلومان بودن و صراحت و تحکم در برابر دشمن در دفاع از دین و ملت بود که نمونه آن حضور در سازمان ملل پیرامون شهید سلیمانی محور مقاومت بود که در مقابل ظلم ایستاده و حامی مظلومان عالم هستیم یا اینکه قرآن را بالا گرفت که کلام وحی و نسخه شفابخش بشر و مایه سعادت دنیا و آخرت مردم است و شایسته سوزاندن نیست.

وی گفت: با این تفاسیر با توجه به اینکه رئیس جمهور تراز انقلاب بود ما هم این را می‌خواهیم که فردی رئیس جمهور جدید شود که پاک، صادق، راستگو، با تقوا، مجاهد، شجاع و صریح با مردم باشد، از همه مهمتر که دو پهلو صحبت نکند چرا که چنین فردی در تراز انقلاب نیست.

نظر شما