شناسهٔ خبر: 67279942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داوطلبان ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد و نمونه دولتی گیلان رقابت کردند

رشت - ایرنا - رقابت داوطلبان ورودی پایه هفتم استعدادهای درخشان و نمونه دولتی گیلان امروز (پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این آزمون در ۲۱ حوزه امتحانی در شهرستان‌های فومن، لنگرود، تالش و ناحیه یک و ۲ رشت برگزار شد.

محمدحسین رمضانی اظهار کرد: چهار هزار و ۳۳۹ دانش‌آموز دختر و پسر ششم گیلان در آزمون ورودی پایه هفتم استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با هم رقابت کردند.

وی بیان کرد: آزمون استعدادهای درخشان ورودی پایه دهم نیز فردا (جمعه) همزمان با سراسر کشور در ۲۵ حوزه امتحانی در شهرستان‌های فومن، لنگرود، تالش، ناحیه یک و ۲ رشت برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: پنج هزار و ۴۱۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه نهم استان برای آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی رقابت می‌کنند.

سهمیه پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) استان در سال تحصیلی آینده از طریق آزمون ۷۷۷ نفر در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

۷۷۷ دانش‌آموز در مدارس سمپاد گیلان پذیرفته می‌شوند

در زمان حاضر سه هزار و ۴۱۹ دانش‌آموز در مدارس سمپاد شامل ۱۷ دبیرستان در ۱۱ مرکز در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ تحصیل می‌کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما